2015. január 26., hétfő

5 KÖNYV, AMIT LEHET, HOGY NEM A VIZSGAIDŐSZAKBAN KELLETT VOLNA OLVASNOM... (WRAP-UP #1.)

Hello Molycik!
Számomra még nem ért véget a vizsgaidőszak. Sajnos 29-én még van egy hátra, mégis egy kicsivel több időm volt olvasni, mint az előző pár hétben. 5 könyvet olvastam el, és lehet, hogy nem ezek voltak a legjobb választások. Kezdem a legjobbal, és szépen haladok a legrosszabb döntéseim felé.


5. Denise Jaden: Never enough - Soha nem elég. ****

Loann mindig is olyan népszerű és csinos akart lenni, mint a nővére, Claire. Amikor Claire volt barátja flörtölni kezd vele, Loann bármire hajlandó lenne, hogy végre ő is különleges lehessen… még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy el kell árulnia a nővérét. Azonban minél inkább a részesévé válik Loann a nővére életének, annál inkább tudatára ébred annak, hogy nem minden az, aminek látszik. A tökéletességért folytatott harc, amelyet a nővére vív, felemészti Claire-t, és súlyos árat kell fizetnie érte. Miközben Claire egyre inkább visszahúzódik a családjától és a barátaitól, Loann igyekszik megérteni őt és jóvátenni az elkövetett hibákat. Képes lesz-e vajon Loann rendbe hozni a kapcsolatukat – és a nővérét –, mielőtt túl késő?


A fülszöveg alapján egy romantikus, szerelmi háromszöges könyvre számítottam. Erre kaptam egy nagyon komoly témákkal foglalkozó könyvet, amit emészteni kell, át kell gondolni, bele kell mélyedni. Realista volt, jól megírt, lezárt, nem egy folytatásos könyv, hanem egy standalone. Mégsem sikerült megkedvelnem. Nem szólt semmiről, mégis annyi mindenről. A könyv első felében szinte semmi nem történik. Megismerjük Loannt, aki néha nagyon megütöttem volna a butaságai, és a felfogása miatt. Megismerjük Loann és Claire kapcsolatát, azt, hogy milyen most és milyen volt régen, hogy mennyire közel álltak egymáshoz. Elkezd kibontakozni egy barátság Loey és Marcus között, és összeomlik egy barátság Shayleen és Loann között. A könyv második felében tárul elénk a könyv igazi története, és az igazi főhőse. Hiszen a Never enough elsősorban Claireről és a betegségéről szól. Rájövünk, hogy a látszat néha csal, és hogy a népszerűségnek, a szépségnek ára van. 

Rengeteg társadalmi probléma is jelen van a könyvben, amiket nagyon jól kezelt az írónő, mégis engem felidegesített csak velük! Loann-Josh úgynevezett kapcsolata!???? Már ott tartottam olvasás közben, hogy becsukom és abbahagyom. Értem én, hogy Loann fülig szerelmes volt a nővére pasijába, és hogy bármit megtett volna, hogy együtt lehessenek, de nekem ez sok volt! 
A 4*-ot egyedül Loann és Marcus kapcsolata miatt adtam meg, mert az nagyon szépen kialakul, érdekes volt végigkövetni, ahogy szépen lassan nagyon lassan egymásba szeretnek. 
Nem mondom, hogy nem tetszett, és nem olvasnám el újra, ha visszamehetnék az időben, mert az nem lenne igaz. Tanulságos volt, érdekes, viszont számomra valami hiányzott belőle. 


4. Rainbow Rowell: Attachments ***

Az Attachmentst nem a vizsgaidőszakban kezdtem el, hanem még októberben, de csak most sikerült befejeznem. Imádom Rowell írói stílusát, csak ennek köszönhető, meg annak, hogy könyvet nem hagyok félbe csak akkor, ha már elviselhetetlenül rossz. hogy végigolvastam. A történet arról szól, hogy Lincoln egy újságnál, a The Couriernél informatikus. Éjjel dolgozik, és az a dolga, hogy figyelje a hálózati e-maileket, amik fenn akadnak a WebFence programon, bizonyos szóhasználat miatt. Így figyel fel Lincolt Bethre és Jenniferre. A két lány a munkahelyén beszéli meg a mindennapjait egymással, és folyamatosan megjelennek a WebFence mappában, amit Lincoln el is olvas, majd szép lassan bele is szeret Bethbe. 
Ez mind szép és jó, de olyan unalmas volt a könyv első 60%-a, hogy hiába szeretem Rowell írói stílusát egyszerűen nem ment. Elolvastam egy fejezetet, aztán abbahagytam. Majd megint. Ugyanazt éreztem, mint a Fangirlnél. Untam. Egyedül a két lány üzenetváltása érdekelt. 
Lincoln csak felidegesített a tutyimutyiságával, és az anyuciszoknyája alá bújunk magatartásával. A nővére szintén idegesített, mert értem, hogy jót akart az öccsének, de néha már túlzottan olyan volt, mint az anyja.  Összesen 2 szereplőt sikerült megkedvelnem: Dorist, aki feltöltötte az automatákat a kajáldában és Betht. Doris egy üde színfolt volt a könyvben, imádtam a beszélgetéseit Lincolnnal. Betht meg nekem is sikerült az üzeneteken keresztül megkedvelnem. Érthető, hogy Lincoln látatlanban is beleszeretett. 
3,5 *-gal értékeltem, főként Rowell egyedi stílusának köszönhetően.


3. K. A. Tucker: Ten Tiny Breaths- Tíz apró lélegzet ***

Négy évvel ezelőtt Kacey élete borzalmas fordulatot vett, mikor egy részeg sofőr miatt elvesztette szüleit, a barátját és a legjobb barátnőjét. A baleset emléke még mindig kísérti, még mindig hallja édesanyja utolsó lélegzetét, és nem akar mást, mint hátrahagyni a múltat. Kacey és tizenöt éves húga, Livie, két buszjeggyel felfegyverkezve maga mögött hagyja a michigani Grand Rapidsot, hogy mindent újrakezdjen Miamiban. Először alig tudnak megélni, de Kacey nem aggódik. Ő mindennel elbír – kivéve titokzatos szomszédjával az 1D lakásból.
Trent Emersonnak ragyogó kék szeme van és mély gödrécskéi az arcán, mikor nevet. És hibátlanul egyensúlyozik a jó fiút a veszélyestől elválasztó, ellenállhatatlan vonalon. Tragikus múltja miatt Kacey eldöntötte, hogy senkit sem enged közel magához, de a kettejük közötti vonzalom tagadhatatlan, és Trent minden eszközt felhasznál, hogy bejusson a Kacey szívét védő falak mögé – akár még egy olyan titokról is hajlandó lerántani a leplet, ami mindkettejüket tönkre teheti.
Annyira szerettem volna szeretni ezt a könyvet. Rengeteg jó értékelést olvastam róla, és Rubin Pöttyös könyvben még csak egyszer csalódtam. Itt a második.
Utálom azokat a könyveket, ahol a könyv elején, vagy a felénél rájövök a csattanóra. Ez után már nem is érdekel. A Ten tinynál is ez volt a helyzet- Amikor Trent elkezdte kérdezgetni Kaceyt a balesetről, meg elmondta, hogy mit jelent a tetkója rájöttem az egészre. Ehhez hozzájött még, hogy Kaceyt is utáltam. Egy kifejezetten irritáló női-férfi szereplőpárost kaptunk. Ehhez jön még az instalove és a tragikus baleset. Köszönöm nem! Nagyon jól meglettem volna e könyv nélkül is :( Eddig az év csalódása számomra.
2. Julie James: Az a gyanúm, szerelem **

A nő nyugalomra vágyik.
Egy milliárdos lányaként és a város legjobb borkereskedőjeként Jordan Rhodes állandó résztvevője az exkluzív chicagói partiknak. Ám a sors megáldotta egy felettébb zűrös ikertestvérrel is, aki miatt kénytelen segíteni az FBI-nak leleplezni a maffiának pénzt mosó közismert étteremtulajdonost. Ennek érdekében olyan kísérővel kell elmenni egy adománygyűjtő rendezvényre, akit a háta közepére sem kíván.
A férfi teljesen másra gondol.
Nick McCallnak, Chicago legjobb beépített ügynökének egyszerű a filozófiája: soha ne keveredj személyes kapcsolatba, különösen azzal ne, akivel együtt dolgozol! Csak az a baj, hogy Jordan Rhodes okos, gyönyörű és izgalmas is. Ők ketten minél hamarabb szeretnék megoldani azt a megbízatást, amely Jordan testvérének szabadulást, Nicknek pedig dicsőséget hozhat. Már csak azért is sietnének, mert öt percet sem bírnak ki parázs szópárbaj nélkül.
Ám ami egyszerű megbízatásnak indul, az hirtelen kezd valami nagyon más lenni…
Szintén egy olyan könyv, amiről rengeteg jót lehet olvasni. A maga módján jó is, ha az ember egy kis limonádéra vágyik. Már az első résszel sem voltam megelégedve, mert olyan semmilyen volt. Nem tudtam közel kerülni a főszereplőkhöz, jobban érdekeltek a mellékszereplők. Ezeket itt is elmondhatom, hiszen az egész könyv alatt arra vágytam, hogy legyen már egy igazi, nem telefonon keresztül lezajló jelenet Nick anyjával! Jordan oldaláról, meg alig vártam, hogy az ikertestvére többet legyen jelen. 
Egy kérdés jutott eszembe a végén: Miért kell minden Julie James könyvben elutaznia a két főszereplőnek, együtt, hogy összejöjjenek? Először Pallas és Cameron, most meg Nick és Jordan. Nem értem :D
A listám végén pedig nem is állhatna más, mint Sylvia Day: Captivated by you. *
Nem most kezdtem el olvasni, hanem még a megjelenésekor, viszont kb. 3 hónapja ülök az utolsó 15% felett. Olyan szinten csöpög, nyáladzik, amit már nem tudtam elviselni. Az elején nagyon megörültem annak, hogy végre nem csak Ana Eva nyávogását kell olvasnom, hanem Gideon szemszögét is megismerhetem. Bárcsak ne ismertem volna meg! A csávó rosszabb, mint Eva!!!! Hol van az a sikeres üzletember, az alfahím, akit az előző kötetekben megismertünk?? Sehol! 
A történet meg másról sem szól, csak arról, hogy Gideon féltékeny Brettre. Eva kíváncsi, hogy mi a baja már megint Gideonnak, akiről kiderül, hogy féltékeny Brettre. Gideon nyáladzik, hogy mennyire szereti Evát, és hogy Eva mennyire tökéletes, meg szexi. Eva rózsaszín felhőn keresztül látja Gideont. Isteníti őt, mert még énekelni is tud. Meg persze mennyire isteni teste van. Van még benne rengeteg szex is. Ennyi. Nem is tudom, miért vártam többet, meg azt se, hogy miért olvastam el? Fájt. Sylvia Day most sem okoztál csalódást. 
Tényleg nagyon akartam szeretni ezeket a könyveket, főleg az első hármat, de nem ment. Vagy hiányzott valami, vagy untam, tele volt klisékkel és csöpögött a nyáltól. Azt kell mondanom tökéletesen kiválasztottam azokat a könyveket, amiknek köszönhetően még jobban fogok szenvedni a műtöri kötelezőim felett. Mert, hogy az lett volna a célom, hogy elolvasok pár nagyooon szuper könyvet, és akkor majd a a Tartüffe és Erasmus is könnyebben csúszik. Szerintem ezek után csak mg jobban fogok szenvedni. 
Ha tudtok tényleg nagyon jó könyveket, szívesen várom az ajánlatokat! Már csak egy hét és beindul az olvasási szezon! :D
Zsebi ;)
- Keep calm and read a lot -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates