2019. február 19., kedd

KEVIN KWAN: KŐGAZDAG ÁZSIAIAK (KŐGAZDAG ÁZSIAIAK #1.)


Hello Molycik!
A probloggerekkel ezúttal kétfelé szakadtunk: a csapat egyik fele pusztít, a másik pedig átadja magát a romantikának. Őszintén megvallom, nem tudom, hogy keveredtem pont a rózsaszín, szerelemtől túlfűtött oldalra, de megtörtént. Két értékeléssel is készültem a projektre és mindkettő romantikus. Még jó, hogy egyik sem a nyáltól csöpögő módon, mert akkor még kezdeném azt hinni, hogy valami baj van velem. 

Kiadó: Kossuth
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 432
Megrendelem
A recenziós példányt köszönöm
a kiadónak!
Fülszöveg:
Amikor ​Rachel Csu, a fiatal, intelligens New York-i egyetemi tanár beleegyezik, hogy a nyarat Szingapúrban töltse barátjával, a szintén egyetemi tanár Nicholas Younggal, egy szerény, békés családi fészket képzel el, ahol azzal a férfival töltheti majd az idejét, akihez egyszer talán férjhez megy. Úgy tervezik, kipihenik a munka fáradalmait, és egyben hivatalosak Nick gyerekkori barátja, Colin Khoo és a gyönyörű Araminta Lee világraszóló esküvőjére is. 
A lány nem is sejti, hogy Nick otthona történetesen egy palota, hogy többet ül majd magánrepülőgépen, mint autóban, és hogy a legfurcsább, legőrültebb, leggazdagabb emberek fogadják, akikkel életében addig találkozott. 
Szatirikus, eredeti humorral átszőtt portré, letehetetlen olvasmány elképesztő gazdagságról és fényűzésről. A Kőgazdag ázsiaiak trilógia bepillantást enged az ázsiai sznob nagyvilági körök életébe, lenyűgöző módon ábrázolja a régi és az újgazdagok közötti ellentéteket, a családi kötelékeket és az ezzel járó – gyakran kínos – kötelezettségeket. 
A trilógia következő kötetei: Kőgazdag barátnő; Kőgazdag problémák

„Vannak gazdagok, mocskosul gazdagok és vannak kőgazdagok… A könyv mulatságosan állítja pellengérre a szinte felfoghatatlan gazdagságot és az ázsiai nagyvilági népek őrültségeit.” 
People magazin 
„Finoman dekadens… Ez a 48 karátos strandolós olvasmány őrületesen vicces.” Entertainment Weekly 
„Eredeti és szórakoztató… Olyan volt, mintha hullámvasúton ülnék. Imádtam!” Jackie Collins

Végre egy olyan könyv, ahol nem a szemet gyönyörködtető borító adta meg a kezdő lökést, ahhoz, hogy elolvassam a történetet! Igazából, RavenS feldobta, hogy szívesen olvasná, mi lenne, ha beillesztenénk a pusztuló-romantika hetünkbe, én meg valahogy becsatlakoztam. Aztán meg is néztem a filmet, ami hatalmas nagy hiba volt. Na, nem azért, mert rossz volt. Nagyon is cuki volt és szórakoztató, viszont ez alapján beleestem abba a hibába, hogy azt gondoltam a könyv is hasonló lesz és majd könnyen lecsúszik. Hát, minden volt csak könnyed nem. Mármint, könnyed volt és jót szórakoztam rajta, de mégis szöges ellentéte a filmnek. Egyáltalán nem az az egy nap alatt lecsúszik könyv, mert elrágódsz, elgondolkozol a mondandóján, és ezért idő kell a megemésztéséhez.

Történetét tekintve, Rachel és Nick nyaralásába csöppenünk bele, ami a lány első találkozása Nick családjával. A bibi csak az, hogy a srác elfelejtette megemlíteni barátnőjének, hogy a nagy családdal hatalmas vagyon is jár. Attól a pillanattól kezdve, hogy megérkeznek Ázsiába, sőt, már előtte is egyfajta kultúr sokkot élhet át az olvasó, olyan részletesen és gazdagon írja le Kevin Kwan, hogy ki-kicsoda, mit csinál, miért fontos, mennyire vagyonos. Bepillantást enged a kőgazdag ázsiaiak életébe, közben pedig egyfajta kritikát formál velük szemben. Párszor már említettem, de egyetemen az alapszakom a szociológia volt, és akkor, amikor tanultam, hiába érdekelt, nem igazán fogott meg, amit tanultam olvastam. Kwan pedig elérte nálam, hogy elgondolkodjak és belemerüljek a témába újra, úgy, hogy közben még élveztem is, amit olvastam. Amit ezzel ki szeretnék fejezni, az az, hogy nem csak szórakoztató, de elgondolkodtató is a könyv. És habár a romantikusok közé sorolnám, mégis van egy komolyabb felütése, amitől nem egy chick-lit-et kaptam, hanem valami mást. 
"Eleanor már réges-rég felállította a férfiakkal kapcsolatos elméletét. Szentül hitte, hogy esetükben a „szerelem” és „az Igazi megtalálása” merő butaság. A házasság egyszerűen időzítés kérdése, és ha egy férfi egyszer elhatározza, hogy levonja a vitorláit és révbe ér, akkor az a lány lesz az Igazi, aki akkor éppen ott van."
A szereplők maguk is egyéniségek és mind különbözőek. Peik Lin családja volt számomra a kedvenc, mert szórakoztató, üde színfoltként voltak jelen a történetben. Astridot is nagyon kedveltem, na meg persze a két fő-fő szereplőt: Nicket és Rachelt. Bár Nick esetében néha olyan érzésem volt, mintha a pasi egyszerre lenne süket és vak a szerelemtől. Hiába mondták neki, hogy készítse fel élete szerelmét a nagy találkozásra a mamával, mint, aki meg se hallotta. Minden jó tanácsot elengedett a füle mellett, és egyszerűen elvakultan látta a családtagjait. 

Számomra kellemes kikapcsolódást nyújtott, bár nem ajánlom, hogy a filmmel kezdjetek először, mert utána kicsit száraz és unalmas lehet a könyv, hiszen csak apróbb eltérések vannak. Semmi eget rengető átírás nem történt, amit ne lehetett volna befogadni, szóval kicsit olyan 'egymás után kétszer is elolvastam ugyanazt' érzésem volt. A könyv után viszont semmiképp ne hagyjátok ki, mert szerintem nagyon szórakoztatóra sikeredett! :)

Értékelés: 4/5*
Kedvenc rész: -
Kedvenc szereplő(k): Peik Lin, Astrid

Kinek ajánlom: a romantikus történeteket kedvelőknek. 
Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates