2015. március 11., szerda

BOOKWORM PROBLEMS BOOKTAG (BOOKTAG #5.)

A rengeteg szakszöveg, amit elolvastam túlságosan lefárasztott, így elkezdtem Booktageket keresni, mert azok mindig segítenek kikapcsolni egy kicsit, Így találtam rá Nita oldalán erre a tagre :)

1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?

Mostanában szinte alig van időm válogatni a könyvek között, így azt olvasom, ami a legsürgősebb (könyvtári) vagy, ami épp a legeslegeslegjobban szeretném olvasni listám elején van. De volt már olyan, hogy bögrébe összeírtam a tbr listámon szereplő könyvcímeket, és mindig húztam 3 címet. Ha azokat elolvastam, akkor megint. Egy idő után ezt feladtam, mert mindig találtam magamnak valami más könyvet elolvasni, mint azt, amit kihúztam :'D

2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?
Folytatom! Mottóm, hogy könyvet nem hagyok félbe. Ha ez mégis megtörténne, akkor azt a könyvet az én kezemben soha többet nem látjátok :D Legyen egy könyv bármennyire is borzalmas, én végigolvasom (lásd: Megigézve vagy Pippa Kenn)

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?

Persze, hogy megpróbálok felzárkózni! Minden egyes pillanatban olvasok olyankor. Levadászom a könyvet, ami hiányzik, aztán látástól vakulásig olvasok. 

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Nagyon nehezen birkózom meg vele! Ilyen esetben szidok mindenkit, és panaszkodom mindenkinek. Hirtelen nem jut eszembe, hogy melyik könyvnél hisztiztem legutóbb, de szerintem Jennifer L. Armentrout: Oppositionnél akadtam ki nagyon. Bűn ronda az új borító, és teljesen elüt az előző 4 kötettől. Miért nem lehetett a rajongókra is gondolni, és kiadni normális borítóval, hogy ne kelljen már az egész sorozatot lecserélni arra a két iszonyatosan ronda borítós változatra???? 

5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?

Bárkivel, aki épp a közelemben van :D Anyum, szegény soha nem tudja miről van szó, de mindig végighallgat. Aztán Dórira is számíthatok, mert általában egyezik az ízlésünk, és együtt szidjuk az adott könyvet. Tényleg, aki épp akkor a közelemben van, az veszélyben érezheti magát, mert tuti nem fogom magamban tartani, hogy mennyire nem nyerte el tetszésemet a könyv! :)

6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal?
Mostanában ilyen nem fordult elő, csak itthon. Sőt, nem is emlékszem konkrét esetre, amikor nyilvános helyen sírtam könyvön. A Csábítások és csemegéken sírva röhögtem, picit furán néztek rám az emberek a buszon. Egy néni annyira nézett, hogy a végén abbahagytam az olvasást, mert már én éreztem kellemetlenül magam...

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!
Újraolvasok, vagy visszakeresem az értékelésemet molyon vagy a kis füzetemben, amiben a régebbiek, a moly előtti olvasásaim vannak. De olyan is előfordult már, hogy megkértem barátnőmet mesélje már el miről is szólt az előző rész. A folytatást ettől függetlenül mindenképp elolvasom. Nyilván nem azért vártam hónapokat, éveket a folytatásra, hogy ne olvassam el. Ha Riordan könyvről van szó, akkor meg egyértelmű, hogy újraolvasok :)

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?
Általában már 1-2 könyv után rájövök, ha "baj" van. Szerencsére nem sokszor fordul elő velem, de ha igen, akkor előveszem a kedvenc könyveimet, és beleolvasgatok. Ha ez nem segít, akkor kedvenc vicces idézeteket olvasom újra. Ha ez sem, akkor meg simán pihentetem az egész olvasósdit, és inkább megnézek egy részt valamelyik sorozatomból. Egy idő után magától visszatér a kedvem, és újra megállíthatatlan vagyok.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni? 
Haha. Jó kérdés. Valószínű mindet. Addig szenvedek, amíg mind ott nincs a polcomon. Inkább éhezem egy hétig na jó nem, de gondoltam érzékeltetem a dolog fontosságát. Most is ezt csinálom. ár össze is állítottam a listát, amit pénteken be is szerzek. Meg beírtam a naptáramba a beadandóim mellé, hogy melyik könyv, mikor fog megjelenni. Lesz mit megvennem, az tuti.

11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?
Attól függ, hogy mikor veszem meg őket. Ha vizsgaidőszakban, akkor még egy jó ideig a polcon csücsül. Ha nem, akkor pár nap, esetleg hét alatt. Nyáron természetesen sokkal több időm van olvasni, mint mondjuk szorgalmi időszakban.

Ennyi lett volna a Könyvmoly Problémák Booktag. Ha van kedved töltsd ki Te is! :)


Zsebi ;)

- Keep calm and read a lot - 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates