2016. április 3., vasárnap

RAINBOW ROWELL: KINDRED SPIRITS, AVAGY MIÉRT IMÁDOM ANNYIRA RAINBOW ROWELLT

Mindenki szeret mindent manapság. Az egész világ kockákból áll. Dühös vagy mert más emberek is szeretik a Star Warst? Vagy épp azért, mert hozzám hasonló emberek szeretik a Star Warst? Talán. 
Ha összetöröd Elena szívét, még onnan is Star Wars fog folyni. Így, amikor elhatározza, hogy a helyi mozi előtt fog várakozni, hogy láthassa a filmet, arra számít, hogy egy tömeg fogadja majd őt, amelynek tagjai legalább annyira szeretik Hant, Luket és Leiát, mint ő maga. 

Egyáltalán nem számított arra, hogy egy három tagból álló sor utolsó várakozója lesz, sem arra, hogy egy gyűjthető Star Warsos papírpohárba kell majd pisilnie egy kuka mögött, és azt is elég valószínűtlennek találta, hogy egy olyan emberrel találkozik végül, aki pontosan megérti,  hogy hogyan érez .

Rainbow Rowell az egyik kedvenc írónőm, ezért annak ellenére, hogy nem láttam a Star Wars filmeket (tudom, tudom, bújjak el :D) izgatottan vártam e novella megjelenését. És pont ennek köszönhetően, mihelyst kezem közé kaparintottam a drágaszágot, neki is kezdtem, és egy ültő helyemben be is fejeztem. 

Elena, a történet főszereplője egy igazi Star Wars rajongó, aki él hal a filmekért, meg mindenért, ami hozzá köthető. Ezt pedig úgy képzeljétek el, hogy képes volt 4 napot a mozi előtt tölteni 2 random sráccal (Troy & Gabe), hogy meglegyen az igazi mozi előtt várakozós élménye. Amit meg is kapott, csak épp nem úgy, ahogy azt szerette volna. Azt gondolta, hogy majd mire odaér, addigra tömeg lesz, meg buli. Ja, nem egészen így történt :D 

Azt hittem, hogy semmit nem fogok érteni a történetből, ugyanis mint azt már említettem, nem láttam a filmeket. Pár mindenki által ismert dolgot én is tudok, de ennyi. Sosem ért el a Star Wars láz. Aztán Rowell korábbi könyveiből kiindulva, úgy gondoltam, hogy egy szerelmi szálat kapok majd, ami cuki lesz, és imádni fogom. Nem, ezt sem kaptam meg. 

Mégis, annyira magával ragadott már a kezdetektől fogva, hogy az hihetetlen, és pont ezért imádom ennyire Rainbow Rowellt. Ez a nő valami zseniális, nem hiába tartozik a kedvenceim közé. Nem szoktam imádni a történeteit, mert általában túl lassú folyásúak nekem. Az Attachment és a Fangirl esetében is sokszor untam magam, és annyira, de annyira lassú volt, hogy hónapokig olvastam. De! Rowell írói stílusa miatt megéri minden könyvét elolvasni. Magával ragadó, és egyedi. Pont mint ez a novella.

Elenával ellentétben én nem tudtam, hogy mire számítsak. Valahogy éreztem, hogy 4 nappal a film bemutatója előtt nem lesznek tömegek a mozi előtt, de azért nem 3 főre tippeltem. Meg úgy alapból, ki vár 4 napot egy mozi előtt egy filmre???? Komolyan, még ha Percy Jacksonról lenne szó se lennék képes 4 nappal előbb kitáborozni a mozi elé! Nem vagyok ennyire elvetemült. 

Lényeg a lényeg, letáboroztam Elenával, és a srácokkal a mozi elé, és nagyon jól éreztem magam. Imádtam, hogy annyira megszállottak, és elvetemültek voltak, hogy képesek voltak minden nehézséggel megbirkózni csak azért, hogy elsőként mehessenek be megnézni a filmet. Feldobta a könyvet az, hogy Elena anyukája folyamatosan megjelent, és habár haza akarta vinni a lányát, mégis támogatta. 

Nagyon cuki volt az egész, meg vicces, egyenesen imádtam a filmnézős jelenetet, mert annyira tudtam, hogy ez lesz. Nagyon nevettem, annyira valósághű volt, és vicces. Csak, hogy tovább istenítsem: nagy kedvencem a srácok között kialakult kapcsolat, és a beszélgetéseik nagyon feldobták a könyvet. Troy korábbi sorban állós élményeit olvasni fergeteges volt, és a legeslegnagyobb kedvencem az az üzenetet, amit a könyv közvetített: vagyis ne ítélkezzünk ismeretlenül, mert soha nem tudhatjuk, hogy mi lappang legbelül. Don't judge a book by its cover! ;) 

Egyetlen aprócska bajom volt vele, hogy túl rövidnek éreztem. Azt nem mondom, hogy tökéletes úgy ahogy van, mert nem, de szórakoztató volt, és megint átéltem a Rowell-hatást, amit annyira imádok a könyveiben. Szóval Rowell és Star Wars fanok előre, olvassatok Kindred Spiritst, mert megéri! Sőt, a Star Wars rajongók talán még meg is értik a rajongói utalgatásokat, amik nekem biztos nem estek le :D


Értékelés: 4/5
Egy teljesen átlagos, mégis egyedi történetet kaptunk az írónőtől, és pont ebben rejlik a szerethetősége. Könnyed és szórakoztató olvasmány. Star Wars és Rowell rajongóknak kötelező darab! ;)


Szereplők: 5/5

Elena egy szerethető, kedves, visszahúzódó lány, akiben pont az tetszett, hogy nem volt semmi extra képessége, sőt nem ment az agyamra. Néha még azonosulni is tudtam vele, pontosabban ott, amikor kiderült a kis titka, amit az elején nem mert megosztani a többiekkel :D Troy és Gabe meg szimplán cukik voltak, ahogy fokozatosan megnyíltak Elena felé, és átsegítették őt a nehezebb pillanatokon.


Ha van kedvetek írjátok meg nekem, hogy mit gondoltok Rainbow Rowell könyveiről. Szeretitek vagy sem az írónő stílusát?


Üdv,




2 megjegyzés:

  1. Azt hiszem szeretem Rainbow Rowellt. Eddig 2 könyvét olvastam, amiből az egyiket imádtam, a másik elment. Mind2 egyszerű ésátlagos volt, ebben rejlik az írónő ereje.
    A nap mottója: imádom, de nem tökéletes. Talán, esetleg, mégis, hát nem is tudom én nem tenném de élveztem, esetleg. :DDD

    VálaszTörlés
  2. Te is jo vegyesen allsz Rowellhez xD

    VálaszTörlés

designed by Charming Templates