2018. január 16., kedd

FEKETE JUDIT - AZ ŐRÜLET HATÁRÁN (KÁLMÁN LILI MUNKANÉLKÜLI NAPLÓJA)

Hello Molycik!
Megint magyar írós hetet tartunk a Prológuson. Ennek keretében érkezik tőlem értékelés egy igazán szórakoztató és mai könyvről. Ismerjétek meg ti is Kálmán Lilit! :)
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 192
Megrendelem

A könyvet köszönöm szépen a
Könyvmolyképző Kiadónak!
Fülszöveg
Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.
Munkanélküli lett.
Nincs mese, ideje új állás után nézni.
Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban.
Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel?
Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?
Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál.
Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…
A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja nemcsak a hazai könyvpiacnak, hanem lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.

Fekete Judit könyvére a Könyvmolyképzős borítóleleplezésnek köszönhetően figyeltem fel, amikor a bejegyzést készítettem belőle ide és a Prológus oldalára is. Kivételesen azonban nem a külcsíny volt az első benyomás számomra, mint úgy általában történni szokott, hanem a fülszöveg, amit meg egyébként nem szoktam elolvasni.  Ezúttal megtettem és utána alig vártam, hogy a kezemben tarthassam a könyvet és elolvashassam. Persze a borító se semmi, véleményem szerint tökéletesen illik a könyvhöz. Egyszerű, mégis nagyszerű. 

A történet azzal kezdődik hogy Kálmán Lilit kirúgták a munkahelyéről, így válik menő marketingesből álláskeresővé pillanatok alatt. Talpraesett személyiségének köszönhetően főhősnőnk nem esik teljesen kétségbe először gondolatban elküldi előző munkáltatóját melegebb tájakra és megállapítja, hogy jobb lesz neki egy új helyen, majd rálép az álláskeresők rögös útjára. 
Az írónő stílusa kifejezetten szórakoztató, az általa megalkotott történet és karakteret pedig teljesen valóságszagúak. Pont ezt szerettem benne annyira. Lili a kirúgásától kezdve, egészen a végkifejletig menetel felfelé a karakterfejlődés lépcsőfokain. Jót szórakoztam a naplóbejegyzésein és a borzalmasabbnál borzalmasabb állásinterjúin, mellette pedig teljesen át tudtam élni azt a szenvedést, amit akkor él át az ember, amikor már a hatszázhetvenedik verzióját írja az önéletrajzának, de még mindig nem érzi jónak, elfogadhatónak. Pedig én még csak nem is voltam munkanélküli, lévén, hogy még tanulok, mégis teljesen együtt tudtam érezni Lilivel. Egyébként, remélem nem csak szerintem viselte veszett jól a munkanélküliséget. Az a kis önirónia kellett a történetbe, de még mennyire!


A formátuma blogregény, amit én egyszerűen imádtam. Már anno a Neveletlen hercegnő naplójára is rá voltam kattanva, majd kicsit később Bridget Jones naplójára, most pedig úgy látszik, hogy Az őrület határán állt be a sorba következőnek. Egyetlen problémám a rövidségével volt,  nagyon szívesen olvastam volna még pár hónapnyi bejegyzést Lilitől.
Ja, egyébként apám reggel hétkor képes volt felhívni. Dühösen mesélte, hogy a „francos újságírója” előző nap este kilenc óra huszonhatkor hívta őt fel, hogy megkérdezze, vállal-e egy beszélgetést rólam. Apán dühösen lecsapta, mondván este nyolc után még a feleségével sem vállal beszélgetést, nemhogy a „firkászokkal”
Az őrület határán mindenképp egy hiánypótló könyv, amit legszívesebben minden álláskeresés előtt álló személynek a kezébe nyomnék, hogy  tessék olvasd el és ne add fel már rögtön a legelején, hiszen van remény! Bárkiből lehet munkanélküli, sajnos ez egy elkerülhetetlen társadalmi probléma, nem mellesleg legtöbbször egy kínkeserves és hosszú folyamat, de ha nem hagyjuk, hogy a reményhal feldobja a nemlétező talpát, akkor egy kis kitartással az őrület hátáráról simán be lehet költözni a munkásnegyedbe.
Aztán beszélgettünk egy kicsit, kifaggattam, hogy mi újság nála. Minden frankó, munka oké, pasi oké, szex oké, elkezdett sportolni, és soha jobban. Lehajtottam még egy fütyülőst. Egy óra múlva már én fütyültem. Mindenre.
Voltál már munkanélküli vagy épp az vagy? Akkor ez a könyv neked íródott. Nem voltál még és nem is szeretnél? Akkor is olvasd el Kálmán Lili naplóját, mert bármikor kerülhetsz olyan helyzetbe, amikor ha visszagondolsz a történetre rájöhetsz, hogy hiába vagy épp az őrület határán, van kiút, nem szabad feladni. Korosztálytól függetlenül is bárkinek teljes szívemből ajánlom Kálmán Lili történetét! 

Nálam a tavalyi év egyik nagy kedvence lett a könyv :)


Értékelés: 5/5*
Kedvenc szereplő: Wörk, Lili
Kedvenc rész: az egész könyv :3
Ha érdekel, hogy az írónő melyik könyvet tenné egy időkapszulába vagy, hogy hogyan látja a helyzetét, mint magyar író, akkor az alábbi két bejegyzés a kedvedre lehet! :)

>> Körkérdés magyar írókkal
>> Interjú Fekete Judit írónővel

Üdv,






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates