2018. november 18., vasárnap

FRANK SCHWIEGER: ZEUSZ ÉS BANDÁJA

Hello Molycik!
Mostanában elég sok könyvet elolvastam, viszont valahogy egyiknél se jutottam el az értékelésig. Még jó, hogy részt veszek pár miniprojektben és projektben a közeljövőben. Ma például Frank Schweiger könyvéről lesz szó, a Zeusz és bandájáról.
Kiadó: Kolibri Kiadó
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 239
Megrendelem
A recenziós példányt köszönöm
szépen a Kolibri Kiadónak!

Fülszöveg:
Érdekel ​a mitológia, a görög istenek világa, de azt gondoltad, mindez uncsi, sőt, ciki is akár? Akkor bizony tévedtél! Frank Schwieger Zeusz és bandája című könyve felrázza a görög mítoszokat, és bemutatja az összes jó arcot az Olümposzon úgy, ahogy még sosem olvastál róluk. Ez a könyv tele van überkirály történetekkel a legmenőbb antik istenekről és hősökről. 

Tudod-e, miért bújtatja anyja Akhilleuszt, a majdnem sebezhetetlen hőst lányruhába, vagy azt, hogyan vágja át Aphrodité a két riválisát a szépségkirálynő-választáson? Nem? És hallottad már, hogyan újított be ötven tehenet Hermész egy szál pelusban élete első napján? Akár igen, akár nem, ha szívesen villognál egyedülálló mitikus tudásoddal, ki ne add a kezedből ezt a könyvet! Istenkirály sztorik – kizárólag a legvagányabbaknak! Vigyázat, a könyv súlyos, nyolc napon túl gyógyuló nevetőizomgörcsöket okozhat! 

Az antik görög mitológia legizgalmasabb mondái zsír új csomagolásban. Mítoszok első kézből – isteni sugallatra. Minden szavuk igaz!


Vágjunk is bele! Kezdetnek nem árt közelebbről megfigyelni a csodálatos borítót. Nekem nagyon tetszik, játékos és szép egyszerre. Külön öröm számomra, hogy keménytáblás kötetről van szó, így kevésbé pusztítható a könyv. Mostanában valahogy mindig pórul járnak a könyveim, hiába vigyázok rájuk nagyon és hiába teszem őket könyvvászonba. A szerencsétlenségem már kezd átterjedni a könyveimre is. De nem ez a lényeg, hanem, hogy egy szerintem szép kinézetű könyvről van szó, amit nem mellesleg belül is hasonló szép illusztrációk díszítenek. Most pedig meg fogtok lepődni vagy, ha régebb óta követtek, akkor annyira mégsem, de nem a borító miatt döntöttem úgy, hogy olvasni szeretném a könyvet. Többször is bevallottam már, hogy borítómániás vagyok, de ehhez társul még az is, hogy imádom a görög mitológiát. Meg úgy igazából bármilyen mitológiát és mesés elemet szívesen fogadok egy könyvnél, így a Zeusz és bandájának elég nagy esélye volt arra, hogy előbb-utóbb a kezembe kerül majd. Hála a Kolibri Kiadónak ez előbb történt meg, mintsem utóbb. 

A könyv több apróbb történetből áll össze, amelyben egy-egy kis szösszenet keretén belül többet megtudunk az adott istenről vagy éppen halandóról, mert bizony nem csak az isteni lények kaptak szerepet a könyvben. Számomra ez már egy pozitívumnak számított, hogy nem csak a már jól ismert és lerágott csontokról olvashattam, hanem akadtak mások is, akikről több információ kiderült. Külön kedvencet nem tudnék kiemelni, mert nem volt és a történetek legtöbbjét ismertem, bár nem pont ilyen formában, de úgy vélem, hogy egy Percy Jackson rajongónak sok újdonságot nem tudnak mondani. Mégis sikerült az írónak fenntartani az érdeklődésemet azáltal, hogy szórakoztató volt. 

Nagyon tetszettek a szereplők rajzai és az utánuk következő 2 oldalas kis profil szerűségek is. Összefoglalták a fontos tudnivalókat, hogy kinek kik a szülei, kik tartoznak a családba, hol születtek, hol élnek jelenleg, mit szeretnek és mi az, amit ki nem állhatnak. Mindezt humoros formában, így a fiatalok számára is nagyon befogadhatóvá vált az egész. Ezt a részt erősítette az is, hogy nagyon sokszor használt a fordító (és gondolom az író is) szlenget, illetve elég laza volt az egész nyelvezete. Ez nem is lett volna olyan zavaró, de néhány helyen a hajam téptem, például, amikor Zeusz le dögös luvnyázott valakit. Kicsit nálam elvett az élményből és nem csak az előbb említett példával volt problémám, hanem például azzal is, hogy XY nagyon kiadja. Nálam ez inkább adja lenne, az ambróziát pedig még életemben nem láttam ambrósziaként. 

Azért igazán élveztem olvasni, pedig hiányoltam Poszeidónt és Hádészt. Pont a kedvenceim maradtak ki Zeusz sleppjéből, nem is értem miért. Mindenesetre a görög mitológia rajongóinak, az iránta érdeklődőknek nagyon tudom ajánlani a könyvet. A fiatalok számára is üde színfolt lehet és biztos vagyok benne, hogy jó pár érdekességgel szolgálhat számukra, ráadásul igen szórakoztató formában. 

Értékelés: 4/5*
Kedvenc szereplő: -
Kedvenc jelenet:

Üdv,




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates