2017. április 14., péntek

KÁVÉS BOOKTAG (BOOKTAG #13.)

Hello Molycik!

Ma egy booktaggel jelentkezem, ugyanis a piszkozataim között még körülbelül 30 kitöltendő könyves kihívás várakozik, és jelenleg a büntetőjoggal kellene foglalkoznom, nem blogírással, ezért úgy döntöttem, hogy eljött az ideje, hogy csökkentsem a várólistát. A választásom a kávés booktagre esett, amire még Abstractelf hívott ki, miután megtudta, hogy még csak a teásat töltöttem ki :D Plusz a kávé eléggé hozzátartozik a mindennapjaimhoz, így nem gondolkoztam sokat azon, hogy melyik könyves taget fogom kitölteni először.

Lássuk azokat a kávékat, és a hozzájuk tartozó könyveket!
Forrás



1. Fekete - Mondj egy sorozatot, amiben mindenkinek nehéz elmerülni, kivéve a hardcore rajongóknak.

Nem szeretem feketén a kávét, mindig édesítem, meg legalább 50%-ban tejet tartalmaz, szóval inkább tejeskávét iszom, mint rendeset. 

Sokat gondolkoztam ezen a kérdésen, valahogy semmi nem jutott eszembe a Trónok harcán kívül. George R. R. Martin olyan komplex, részletes világot és szereplőket alkotott, hogy egy nem hardcore rajongó számára nem biztos, hogy megkapó, magával ragadó lenne. 

Forrás

2. Borsmentás mocha - Mondj egy könyvet, ami télen vagy az év egyik ünnepi időszakában sokkal népszerűbb, mint máskor.

Huhh, én erről a borsmentás csodáról még soha nem hallottam, de ezek után célom, hogy egyszer megkóstoljam, mert biztos nagyon finom lehet. 

Ide szerintem mindenkinek a Harry Potter sorozat ugrik be legelőször, illetve ami még eszembe jutott az Stephanie Perkins antológiája, a My true love gave to me, amiben 12 darab vegyesen karácsonyi és szilveszteri novella van híres íróktól. 


3. Forró csokoládé - Melyik a kedvenc mesekönyved?

Ez a booktag egy jó választás volt, eddig egyik kérdésre se tudtam úgy kapásból rávágni egy könyvet, hanem (szó szerint) órákig gondolkozom minden válaszomon. A forró csokit amúgy imádom, ezért először azt hittem, hogy a kedvenc könyvem kell majd ide írni, félig-meddig talált süllyedt. 

Kedvenc mesekönyv... nehéz kérdés, mert nem olvasok mesekönyveket, inkább a middle-grade szintjén ragadtam le, és onnan egyértelműen a Percy Jackson és a Magisztérium sorozatok a kedvenceim. Azért, hogy a mesekönyveknél maradjak, a klasszikus Disney meséket könyvben is nagyon szeretem, nem csak filmként :D

Forrás

4. Dupla eszpresszó - Mondj egy könyvet, ami az elejétől a végéig lekötött és letehetetlen volt.

Szerintem, ha engem valaki dupla eszpresszóval itatna, akkor kb. két óráig megállás nélkül pörögnék, majd kimúlnék. Vizsgaidőszakban ez szokott történni egytől is.

Elérkeztem az első olyan kérdéshez, amire végre rá tudom vágni egyből a válaszomat, vagyis válaszaimat, mert két könyvet is ide sorolnék. Az egyik válaszon mindenki nagyon meg fog lepődni, aki találkozott már kedvences posztommal: Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury. Érzelmileg, meg úgy en bloc kikészített. Mai napig nem találtam olyan könyvet, ami hasonló hatást ért volna el nálam, viszont van egy, ami egészen megőrjített, és szinte le se tudtam tenni, amíg ki nem olvastam a teljes trilógiát. Ez pedig Victoria Schwab Shades of Magic trilógiája. Egyszerűen imádtam Kell&Lila kalandjait az első résztől kezdve, mégis a második és harmadik kötet volt nálam a csúcspont. A szereplők, a történet, a világ, Schwab stílusa. Olvassatok Victoria Schwabtól, mert zseniális a nő!


5. Starbucks - Mondj egy könyvet, amibe úton - útfélen beleütközöl.


Én is azok közé tartozom, akik szeretnek Starbucksba járni, pedig amúgy nem vagyok olyan nagy kávés, csak vizsgaidőszakban, meg a kora reggeli előadásokon másképp nem nagyon maradok éber, kell egy kis löket. Ha már Starbucks, kóstoljátok meg a Caramel Frappucino-t, nekem az a kedvencem :)

Forrás
Könyvek terén Starbucks könyv számomra az összes Brittany C. Cherry kötet (ma még csak kb. 50x jött velem szembe hirdetések, blogposztok és FB bejegyzések formájában), és Veronica Roth: Carve the Mark c. szépsége, amiről eddig csak rosszat hallottam, de azt mindenhol. Jaj, meg Lakatos Levente könyvei, de részemről ez no comment.


6. Kis kávézó - Mondj egy magánkiadós könyvet, amit szívesen népszerűsítenél

Ahogy kis kávézókba se nagyon járok, úgy a magánkiadásokat is elkerülöm. Nem szándékosan, de nem szoktam ilyen könyveket olvasni. Viszont most kaptam a tippet RavenS-től, hogy Schwabtól az Archívum magánkiadásos, és azt imádtam, szóval olvassatok Archívumot! :D


7. Hoppá! Véletlenül koffeinmentest kaptam - Mondj egy könyvet, amitől többet vártál


Koffeinmentes kávét még csak egyszer próbáltam, amikor megkaptam a Nespresso gépem, és volt hozzá ajándékba, én meg csak kivettem egy kapszulát, meg se néztem, hogy az koffeinmentes-e vagy sem. Egyébként nem volt olyan borzalmas, cukorral és tejjel simán lecsúszott :D

Amy Harmon: Arctalan szerelem és Victoria Aveyard: Vörös királynő. Mindkét könyvet istenítik, éppen ezért gondoltam, majd szeretni fogom őket. A Harmon könyv nálam a semmi extra kategóriát testesíti meg, a Vörös királynő meg majdnem elérte, hogy kopasz legyek, még jó, hogy rengeteg hajam van, így volt mit kitépni.

Forrás

8.A tökéletes keverék. Mondj egy regényt vagy sorozatot, ami keserédes volt, de végül is elégedetten tetted le.

Jelenlegi kedvencem a karamellás Nespresso sok tejjel, két cukorral és karamella sziruppal (igen, imádom az édeset, minden mennyiségben jöhet).

Megint írhatnám SJMaastól az ACOMAF-ot, de helyette inkább Tarryn Fisher: Kihasznált alkalom c. csodáját írom, amit nem értem, hogy miért, de elég kevesen ismernek kis hazánkban! Életszerű, szarkasztikus, keserédes és egyben elgondolkodtató. Fisher a tökéletes keveréket alkotta meg, és alig várom, hogy végre a kezemben foghassam a záró kötetet, amiben végre Calebé a terep :3

Köszönöm Abstractelfnek a kihívást, a sor folytatásaként drága Probloggereket hívnám ki, illetve Annát, a Lap lap után bloggerináját. Have fun! Várom a válaszaitokat ;)

Ennyi voltam mára. 
Üdv, 

5 megjegyzés:

  1. Ó, úgy tudtam, úgy tudtam!!! A zsigereimben is éreztem, hogy visszakapom még azt a sok kihívást :"D Imádlak :*

    VálaszTörlés
  2. Azt a borsmentás mochat én is ki akarom próbálni! :D Egyébként pedig, legközelebb kipróbálom azt a karamellás dolgot, amit ajánlasz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En nagyon szeretem. Gyakorlatilag jeges karamellas cappucino/ kave nem tudom behatarolni, de isteni. Itthon is ezeket probalom leutanozni, mert imadom a karamellat :D oh, es a tetejen tejszinhab van meg karamell ontet *.*

      Törlés
  3. Nagyban bólogattam olvasás közben:)

    VálaszTörlés

designed by Charming Templates