2018. december 14., péntek

DR. SEUSS: A GRINCS

Hello Molycik!
Dr. Seuss rövid, ám annál tanulságosabb történeteit mindig is imádtam. Nincs ez másképp a Grincs esetében sem, ami anno el lett keresztelve Görcsre, és ami sok olvasó szemét szúrta is, rendesen. 
A poszt a Prológus Winter Wonderland projektjének keretén belül született meg, csekkoljátok a Fb oldalunkat, ha többre vágytok! :) 

Kiadó: Kolibri
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 64
Megrendelem
Fülszöveg:
Végre újra olvasható Dr. Seuss legnagyobb klasszikusa!
Grincs Kikfalva közelében lakik, és teljes szívéből utálja a karácsonyt. Már ha egyáltalán van szíve… Gyűlöl mindent, ami az ünneppel kapcsolatos. Ezért úgy dönt, ellopja a karácsonyt. Véghez is viszi gonosz tervét, ám földbe gyökerezik a lába, amikor meglátja, hogy Kikfala lakói ajándékok nélkül is boldogan ünnepelnek.
A Kolibri Klasszikusok sorában hatodik Dr. Seuss-könyv most Tandori Dezső klasszikussá vált, mégis megújult fordításában jelenik meg.
A recenziós példányért köszönet a Kolibri Kiadónak!

Kifejezetten örültem neki, amikor tudomásomra jutott, hogy a Kolibri Kiadó új fordításban kiadja Dr. Seuss klasszikusát. Azt tudni kell rólam, hogy nem szeretem se a telet, se a hideget, a karácsonyért sem vagyok oda, a fahéjat, a havat és a zöld színt pedig kifejezetten utálom. A zöldtől eltekintve szerintem kijelenthetem, hogy én is egy Grincs vagyok, csak éppenséggel lila színben pompáznék, ha rólam mintáznák a mesét. Éppen ezért megyek jövőhéten megnézni az új animációs filmet is belőle, szerintem nagyon cuki lesz és jót fogunk rajta szórakozni. Na, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy újra olvasható a Grincs története, aki megpróbálta ellopni a karácsonyt, és hát az, hogy sikerült-e neki, az természetesen kiderül a könyv végén. 
"A Grincs utálta a karácsonyt! Az egész karácsony idejét!Miért? ne is kérdezzétek. Senki se tudja, hogy miért,Lehet, persze, hogy valami csípte a feje csücskét. Vagy az, hogy a cipője szorította a bütykét.De ha érdekel titeket, én mit gondolok, íme:A dolog azért volt így, mert két számmal kisebb volt a szíve!"
A történetet valószínűleg mindenki ismeri, ha nem is olvasta, akkor nagy eséllyel látta a belőle készült rajzfilmet, filmet. Adott egy karácsonyt mindennél jobban utáló Grincs, aki fejébe veszi, hogy ellopja azt, hogy Kik falva lakói ne legyenek vidámak, ne ünnepeljenek és ne zajongjanak. Eljött a változás ideje, amikor a Grincs érzi jól magát, Kik falva lakói pedig szomorúak, éhesek és fáznak az ünnep idején. Tettestársa a zöld lénynek Maxi kutya, aki a fordításban Maksziként jelenik meg, az én szemem meg rángatózik ettől, mert ha már megújult fordítás, akkor úgy vélem, hogy illett volna Maxiként nevezni a kutyust, pont ahogyan szegény Kik falvi kislányt, Cindy Lou Who-t is, mert Ikk-Mikk-Fikk-ként valahogy furán hangzik. Mindezek ellenére is élvezhető és tanulságos a mese, és javára vált az a pár módosítás a fordításban, ami viszont bekövetkezett. 
"Akkor támadt egy ötlete!
Egy rémes ötlete!

A GRINCSNEK

EGY BORZALMAS, EGY HATALMAS

ÖTLETET SÚGOTT AZ A CSÜCSKÖS FEJE!"
Makszi kutya és Ikk-Mikk-Fikk nevének változatlansága mellett az is maradt a régi, hogy igenis van tanulsága a történetnek és szép üzenetet közvetít. Nem számít, hogy van-e ajándék a karácsonyfa alatt, vagy hogy halmokban áll-e az étel az asztalon. Nem a boltban megvett dolgok adják a karácsony lényegét, hanem a család és a szeretet. Nem a fán lévő csillogó-villogó díszektől lesz karácsony a karácsony, hanem azoktól, akik körülvesznek minket. 
"- Talán - gondolta hirtelen - 
A KARÁCSONY mégsem annyi, amit a boltban kapni, 

És ajándékot kapni? Valami több a KARÁCSONY,  

Ezek szerint... Barátom! Tanultam valamit megint?"
A gyerekek biztosan imádni fogják, de a felnőttek is örömüket lelhetik a Grincs történetében, miközben esti meseként olvassák a gyerkőcnek. Az illusztrációk továbbra is gyönyörűek és én úgy vagyok vele, hogy biztosan tudom, sose fogom megunni Dr. Seuss könyveinek olvasgatását. Ajánlani pedig fűnek-fának, mert dallamos, kedves és szívet melengető történet. Karácsonykor olvassatok a zöld surmókról, mondjuk a kandalló mellett vagy a fotelba bekuckózva és melegedjetek át ti is egy forró tea, kávé társaságában. Én biztosan ezt fogom tenni! :)
"És furcsa grincset érzett a szíve táján,
Odalenn: ez a csuda látvány!

És íme, íme, íme:

Érezte, hogy háromszorosára nőtt meg a szíve!"
Értékelés: 5/5*
Kedvenc rész: a karácsony lényegéről szóló idézet a kedvencem az egész könyvből
Kedvenc szereplő: nyilván a zöld surmók, a Grincs :)  
Hamarosan jelentkezem még karácsonyi, téli hangulatú könyvekkel és ajánlókkal, addig is maradjatok velem!
Üdv, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates