2019. május 14., kedd

KELLY SUE DECONNICK – WARREN ELLIS: MARVEL KAPITÁNY: MAGASABBRA, TÁVOLABBRA, GYORSABBAN

Hello Molycik!
Mostanában egészen sok képregényre sort kerítek, ami főként a Fumaxnak köszönhető, hiszen sorra hozzák ki az érdekesebbnél-érdekesebb történeteket. Azt mondom, tartsák meg jó szokásukat! Ma a Marvel kapitány a soros, de még a közeljövőben érkezem Thanosszal és az Orgyilkos osztállyal is (nézzééééétek azt a sorozatot, brutálisan jó!)


A bejegyzés a Prológus Szuperhősös projekthetének keretein belül született meg, ha még többet szeretnétek tudni, látogassatok el a FB oldalunkra és a blogra! :)

Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 296
Megrendelem
A recenziós példányért
köszönet a kiadónak! :) 

Fülszöveg:
Bemutatkozik a legnagyobb földi hős, Marvel Kapitány! Carol Danvers úgy érzi, megfeneklett az élete. Válaszút elé kerül, és váratlan döntése drámai változásokat indít el az univerzumban. Egy galaktikus lázadás közepébe csöppen, ahol minden diplomáciai érzékét és ravaszságát be kell vetnie. Cicáját, Csubit is hiba volt magával hoznia, mert Mordály, a Galaxis Őrzőinek tagja – Carol átmeneti útitársa –, mindenáron le akarja mészárolni. Ha mindez nem lenne elég, egy rock'n'roll bolygón házassági bonyodalmakat kell elsimítania, miközben a Haffensye Konzorcium hajtóvadászatot indít Carol barátai ellen… 

A magyar nyelven elsőként megjelenő Marvel Kapitány-kötetet úgy időzítettük, hogy a hős egyszerre debütálhasson hazánkban a filmvásznon és képregényben egyaránt.


Legutoljára a Loki képregényről írtam és meg kell vallanom, hogy továbbra sem vagyok a műfaj szakértője, szimplán élvezetből olvasom őket, szóval nézzétek el nekem, ha szerintetek bármiféle bakit vétek, esetleg kihagytam valami szuper fontosat! :)

Azt viszont nem tudom, hogy tudtátok-e, de nagy Marvel rajongó vagyok. Szerintem életemben nem vártam még úgy semmit, mint április végén az Endgame megnézését. Amiben végül csalódtam, de közben meg úgy szerettem. Ki érti ezt? A Marvel kapitány filmet is láttam még premierkor, sőt, azóta anyumékkal is megnéztem, de annyira nem voltam tőle elájulva, szóval bíztam benne, hogy a képregényes verzió jobban elnyeri majd a tetszésemet. És, hogy így történt-e? Igen. 

Forrás
Őszintén meglepődtem olvasás közben azon, hogy Carol Denvers kapott személyiséget, míg a filmben nem mondanám (Brie Larson is csak hátráltató tényező volt, úgy nagyon őszintén), hogy jelen lett volna akár csak egy morzsája is. Bár, még mindig kicsit karót nyeltnek vélem és továbbra sem a kedvencem, de igen is haladás történt a kapcsolatunkban, már nem húzogatom a számat, ha Marvel kapitány kerül szóba egy beszélgetésben. 
"– Ha ez működni fog, Tony Stark, akkor az összes átkot, amit rád mondtam, visszavonom…"
A történetben Carol nagyon keres valamit, ami élete célja lehet, így csöppen bele egy kvázi lázadásba, ahol sikeresen helyt is áll. Persze akad segítsége is, többek között Csubi cica és a Galaxis őrzői teljes csapata. És ha már itt tartunk, imádtam, hogy a Marvel univerzum más hősei is felbukkantak helyenként, bár számomra kicsit furi volt, hogy itt nem az MCU-s Bosszúállók nevet kapta a csapat, hanem a Bosszú Angyalait. De egész hamar túl lendültem a tényen és élveztem tovább a történetet. Az pedig kifejezetten meglepett, hogy egy kis szerelmi szál is csurrant-cseppent. Nem várt fordulat volt, ugyanakkor tetszett ez a szál is.
"– Mit választanál: sokáig élsz, de az életed teljesen jelentéktelen, vagy megváltoztatod a világot, de sose látod az eredményt, mert meghalsz fiatalon? 
– Ez elég depis kérdés. 

– Mély! Én mélynek szántam."
A rajzok látványosak és az én laikus szememnek szépen kidolgozottak. Élmény volt lapozgatni a kötetet, élénk színeivel egy kis vidámságot és napsütést csempészett a szürke hétvégébe, ami az olvasás állapotában nagyon is fennállt (bár jelenleg is esik és szürkeség van, nyarat nekem, azonnal!). Flerken cica és Mordály egyébként halál cukira sikeredtek, rajzok tekintetében és a sztorit nézve is ők voltak a kedvenceim.
"MJAÚÚÚÚÚÚÚÚÚRRRRRRR 
– Mordály, jól hallom, hogy a fedélzeti számítógépem nyávog? 

– Igen. És erre van egy teljesen logikus magyarázat."
Az írói stílusra is jellemző a humor, nagyon élveztem olvasni, egészen az utolsó két részig, ami számomra laposabb volt és kevésbé élvezhető. Olyan meh lett a végére, de még így is azt mondom, hogy megérte elolvasnom, és bátran ajánlom minden MCU rajongónak. Mellettük pedig azoknak is, akik csalódtak esetleg a filmben, mert kicsit mélyebb tartalom mutatkozik meg a képregényes verzióban, ráadásul Carol is elviselhető, sőt néhol még vicces és egészen emberszerű is. A kivitelezés pedig a jól megszokott, szeretett Fumax minőség. Egy szavunk sem lehet rá! :)
"– Egy flerken van a hajón! 
– Az a cicám! 

– Ez nem „cica”! Ez egy flerken! 

– Mondja a mosómedve! 

– Nem vagyok mosómedve!"

Értékelés: 4/5*
Kedvenc rész: Csubi és Mordály közös jelenetei
Kedvenc karakter(ek): Mordály, Csubi.

Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates