2019. május 30., csütörtök

ADAM BRAY: MARVEL STUDIOS - SZEREPLŐK NAGYKÖNYVE

Hello Molycik!

A héten az Idő homokja nevet viselő projektben veszek részt és elgondolkodtam, amikor a kis excel táblánkat töltöttem ki, hogy mi is illene a projekthét kereteibe, végül úgy döntöttem, hogy mivel jó 10 évet vártam a Marvel Avengers lezárására, szerintem jöhet a Szereplők nagykönyve is. Úgyis játszik Dr. Strangnél az idő, mint tényező, meg magában a filmben is az időutazgatás, szóval szerintem legyen tánc!


Kiadó: Kolibri Kiadó
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 176
Megrendelem
A könyvet köszönöm szépen a
Kolibri Kiadónak!
Fülszöveg:

Rajongó vagy? Tudj meg mindent kedvenceidről – legyenek aprók, hatalmasok, szupererősek vagy hétköznapi emberek – Vasembertől Pókemberen át egészen Marvel Kapitányig! 

Ez a könyv segít megismerni a szereplők életén keresztül a Marvel-filmek több mint egy évtizedének történetét. De nem csupán a hősökről esik benne szó: itt megtalálod a nagy hatalmú gonoszokat és követőiket, az álnok kémeket, a bátor katonákat és azokat a hétköznapi embereket is, akik minduntalan belekeverednek a hősök nagyszabású csatáiba.

Mint nagy MCU rajongó, rögtön vérszemet kaptam, amikor megláttam, hogy milyen új megjelenéssel készül a Könyvfesztiválra a Kolibri Kiadó. Kíváncsi voltam, hogy ugyan mi újat fedezek majd fel Adam Bray képekkel illusztrált ismeretterjesztőnek számító könyvében. Spoilerekkel nem bombázott szerencsére, szóval, ha ez tartana vissza bárkit a beszerzéstől, nem kell hasonló galádságoktól tartani. Viszont, ha azt várnád véletlenül, hogy a képregényes világra, univerzumra is kiterjed az infóáradat, akkor sajnos el kell, hogy szomorítsalak, szigorúan a filmeket veszi alapul a kötet. Számomra ez nem volt zavaró, hiszen, ha belegondolok, hogy hány Marvel képregény van a piacon és, hogy így is 176 oldalon keresztül lapozgathatunk, hát huhh. 

A könyv kivitelezését tekintve nagyon baba, szépen csillognak az oldalak és nem kenyérpapír vastagságúak, látszik, hogy a minőségre törekedtek a kiadónál. Kedvenceim a filmeket elválasztó oldalak voltak, ahol maga a grafikai kivitelezés is szuper volt. Sajnos sok oldalon azt vettem észre, hogy (nézzétek el nekem, szakmai ártalom) egyes oldalakon a karakterek kivágása és a fotók minősége hagy némi kivetnivalót maga után, de ez nyilván nem a kiadó hibája, kész terméket kaptak, amit csak fordítottak. 

A karaktereket tekintve nem lehet panaszunk, szinte tényleg mindenki kapott egy vagy több oldalnyi szerepet magának, ahol az alapvető, általános tudnivalókat el lehet olvasgatni. Nekem ezzel csak az volt a problémám, hogy volt, ahol olyan tények voltak közölve egyes szereplőkről, hogy pl. rugalmas nadrágot visel a bevetésekre vagy a harcászati mellénye van, de volt példa hónaljszőrből készült fejdíszre is. Legtöbb esetben, ha ránézünk a képre, ezt pontosan meg tudjuk állapítani magunktól is, hogy mit visel az illető, az utóbbi meg számomra too much information. Illetve a Bosszúállók esetében előfordult, hogy voltak átfedések, a Fekete Özvegy például kétszer is szerepelt: egyszer mint Bosszúálló, másszor pedig mint Shield-ügynök. Ennek szerintem sok esetben értelme nem volt, mert annyit közöltek, hogy milyen ruhát hord vagy milyen fegyvere van és kész, míg más esetben meg tök jól megoldották, Groot kapásból 3 oldalt is kapott. 

Az összképet nézve, úgy vélem, hogy egy informatív, színes könyv tud lenni azok számára, akik nem die-hard rajongók, emlékezet felfrissítésre pedig igazán tökéletes, és elsősorban én erre is ajánlanám. Inkább nevezném egyfajta gyerekeknek szóló enciklopédiának a Marvel Univerzum Bosszúállók szegmenséhez, sem mint szereplők nagykönyvének. Főként azért, mert a Marvel Studios-hoz nem csak az Avengers tartozik, hanem például ott a Deadpool, a Venom, a Fantasztikus négyes és az X-men sorozat is. 

Értékelés: 3,5/5*

Ennyi voltam mára, ha van kedvetek kövessétek a Prológust Facebookon, Instán és Wordpressen, mert sok exkluzív tartalmat találhattok a projektekkel kapcsolatban. A héten még valószínűleg jelentkezem egy vagy két értékeléssel, addig is olvassatok sokat!

Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates