2020. január 2., csütörtök

2019 LEGNAGYOBB KEDVENCEI ÉS CSALÓDÁSAI (BEST OF #9.)

Hello Molycik!
Ahogyan ígértem, ma 2019 legnagyobb kedvenceiről és a csalódásokról lesz szó. Azt kell mondanom, hogy sikeres évet zártam olvasás szempontjából, hiszen teljesítettem a kitűzött álom célomat a 100 könyvet mind Goodreads-en, mind pedig Molyon. 102 új vagy már ismert történettel lettem gazdagabb az évben, ami 31216 oldalt jelent. Annyira nem is tűnik soknak, de számomra sokat jelent, hogy volt elég lelki erőm teljesíteni a kitűzött célomat. Nyilván én is tudom, hogy nem a mennyiség számít, hanem a minőség, de azért jóleső érzés, hogy még képes vagyok ennyit olvasni. 

És, ha már minőség, ejtsünk pár szót először a csalódásokról. Azokról a regényekről, amelyek nem hozták azt, amire számítottam, vártam. Szerencsére elég kevés borzalom került a listámnak erre a részére. Sőt, igazából két kötet volt csak, ami nagyon kikészített. Az egyik Mucha Dorkától a Puncs. Sajnos a stílusa nagyon nem feküdt a könyvnek és a főszereplővel is akadtak problémáim. Komolyan elgondolkodtam azon is, hogy félbehagyom az olvasását, de az a 160 oldal elég hamar lecsusszant. 

A másik számomra borzalmas könyv pedig az előző évhez hasonlóan Erin Watt nevéhez köthető. Én buta, azt gondoltam, ha már nagy szerencsésen hozzám került a Megtört herceg, akkor elolvasom. Nem kellett volna. Rosszabb volt, mintha leültem volna megnézni pár részt egy éppen futó szappanoperából. Szenvedésekkel teli órák alatt tanultam meg, hogy Erin Watt könyveit nekem el kell engednem. Ízlések és pofonok, maradok inkább a fantasy és a contemp könyvek társaságában. 

Csalódások terén még meg kell említenem sajnos Leigh Bardugo Grisha trilógiáját is, ami tudom, hogy rengeteg embernek nagy kedvence, de engem kikészített Nikolai kivételével az összes szereplő. Viszont a Six of Crows, a King of Scars és a Language of Thorns nagyon is tetszett az írónőtől. A Grisha sem volt egyébként borzalmas, 3 csillagra értékelném, csak 2019-ben tényleg nem nagyon olvastam olyan könyveket, amik jobban kiakasztottak volna. Hasonlóan állok Morgan Rhodes Falling Kingdoms sorozatának második részéhez, a Lázadók tavaszához is. Sajnos még mindig nem haladott annyit előre a sztori, hogy maradéktalanul lekösse a figyelmemet. A fordítás meg szokás szerint csak felhúzott. Pedig van benne potenciál, de nem akar eljutni arra a szintre, hogy meg is mutatkozzon a különlegessége és szerethetősége a világnak és a szereplőknek. Szintén 3 csillagra értékeltem. Mondom, nem voltak ezek olyan rosszak, mint amik általában az összegzős listámra szoktak kerülni.

Ennyit a csalódásokról, most pedig áttérek a kedvencekre. A tavalyi kategóriákat fogom használni idén is, legalábbis nagy részük maradt, ami nem azok helyére pedig újak kerültek.

Tudjátok, hogy szeretnék minden évben komfort zónán kívül is olvasni, ami 2019-ben számomra határozottan a képregények fogyasztásában merült ki. A kedvencem pedig egy Fumaxos gyönyörűség lett, ami egyszerre kegyetlen és szórakoztató. 
  • Az év komfortzónán kívüli kedvence: Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 1. – Ébredés
Gondban voltam, amikor ránéztem az olvasásaimra, ugyanis sok romantikus, contemporary és YA történet is volt, amit kedvenccé avattam. Jenny Han A fiúknak, akiket valaha szerettem trilógiájának utolsó része pont jókor talált meg. Imádtam olvasni, még ha nem is volt tökéletes. Romantikus történetek terén kiütéses győzelemmel, szokás szerint Colleen Hoover nyert. Ugyan nem ez a kedvenc könyvem tőle, de Auburn és Owen szerelme egy igazán különleges helyet foglal el a szívemben. Az év elején a vizsgáim végesztével a tanulnivalóktól végre elszakadva olvastam el Alexandra Christo szirénes regényét, ami minden várakozásomat felülmúlta. A sztori nagyon is olvastatta magát, Lira és Elian története pedig komplex volt és sötét, mégis remek szórakozást nyújtott.  
  • Az év contemporary olvasmánya: Jenny Han - Örökkön örökké: Lara Jean 
  • Az év romantikusa: Colleen Hoover - Confess: Vallomás
  • 2019 kedvenc YA olvasmánya: Alexandra Christo - To Kill a Kingdom
Ugyan 2019 nem az az év volt, amikor olvastam volna önéletrajzi kötetet, viszont cserébe kézbe vehettem egy gyönyörűen megírt novellákkal teli könyvet. Az írója nem más, mint a csalódásoknál már emlegetett Leigh Bardugo. Még a novemberi interjúra készülvén olvastam el tőle a Language of Thorns-t és azonnal magával ragadott. Brutálisan szépen fogalmaz Leigh és lehengerlő a stílusa. A Grisha világba belekezdeni félők számára egy remek kezdés lehet ez a gyűjtemény. 
  • Az év kedvenc novellás kötete: Leigh Bardugo: The Language of Thorns
Természetesen gyermeki lelkem is kiélhette magát, nem maradt 2019-ben sem kisebbeknek szóló történetek nélkül. Ebben a kategóriában nagyon sokáig minden évben Riordan vezetett, azonban 2018 óta, a Kolibri Kiadónak hála Jessica Townsend átvette a vezetést. Igen, a Nevermoor jött, látott és győzött. A Csudamíves konkrétan letarolt, mint bowling golyó a bábut. Varázslatos egy történet, remek szereplőkkel és igazán nekem való humorral. 
  • Az év kedvence a gyermek-és ifjúsági irodalom kategóriában: Jessica Townsend - Csudamíves
Urban fantasy terén sem lesz nagy meglepetés. Ilona Andrews verhetetlen, ahogy Kate Daniels is. Még mindig csak a sorozat elején járok, de ez nekem így pont jó. Kiélvezem, amíg tehetem és imádom. Az biztos, hogy nem csak urban fantasy, de akció és szórakoztatás terén is tarol Andrews-ék sorozata. Kate és Curran remek páros alkotnak, az oldalak pedig mindig garantáltan túl hamar elfogynak. A fantasy kedvenceimről pedig olvashattatok a blogon, Prológus projektesek voltak. 
A végére maradtak a legjobb folytatások, a legkülönlegesebb élményt nyújtó olvasmányok, a sorozatok és a kedvenc író/írónő. Ez utóbbi abszolút nem lesz meglepetés senkinek, aki kicsit is követi a blogos ömlengéseimet vagy a molyos értékeléseimet, karcaimat. Schwab néni marad, elmozdíthatatlan. Dabos is kezdi meglépni ezt a szintet, Bardugo pedig tényleg nagyon hatást gyakorolt rám, így ő 2019 új belépője ezen a téren. 
  • Az év legjobb folytatása: Christelle Dabos: Bábel emlékezete
  • Az év legjobb lezárása: Victoria Schwab: Egy sötét duett
  • Az év legkülönlegesebb élményt nyújtó kötete: Leigh Bardugo: Six of Crows
  • A 2019-es év abszolút kedvence: Christelle Dabos: Bábel emlékezete
  • 2019 kedvenc sorozata: Christelle Dabos Tükörjárók sorozata
  • 2019 kedvenc írója/írónője: Christelle Dabos, Victoria Schwab, Leigh Bardugo
Ezek voltak a szívemhez legközelebb álló könyvek, remélem minél többen kézbe veszitek majd őket idővel, és hogy legalább annyira elvarázsolnak majd Titeket is, mint engem. 

Van közös kedvencünk, csalódásunk? Írd meg bátran! :)
Üdv,

8 megjegyzés:

  1. Van bizony: A Hat varjút és az Egy sötét duettet imádtam én is *-*
    Az Egy birodalom végzete karácsonyi ajándék volt, még nem kezdtem el olvasni, a Tükörjáró sorozattal szintén régóta szemezek, de eddig nem éreztem, hogy szeretném elolvasni.
    Szuper könyveket neked 2020-ra is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2018 vége óta a Tükörjárók folytatásait várom :D Most épp az utolsó kötetet, mert nagyon bepörögtek az események a 3. részben. A tél jegyesei kezdetben lassú, de annyira kellemes hangulata van a könyvnek, hogy én csiga lassúsága ellenére is kedvenccé avattam. A birodalom végzete meg izgi volt nagyon :D Neked is nagyon szuper könyveket kívánok! :)

      Törlés
  2. Az eddigi legjobb évértékelő amit olvastam. Mindenről írtam amiről lehet és nem csak megakadtál annyin, hogy jó vagy rossz. Szóval végre egy igazi évértékelő, ami tetszett. A Nevermoor felkeltette a figyelmem, már több helyen olvastam róla. Szóval szerintem én is beszerzem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De cuki vagy! Igyekeztem pár mondatban összefoglalni azért, hogy ha valaki idetéved, ne csak azt lássa, hogy tetszett, csá :D

      A Nevermoorra sokan azt mondják, hogy az új Harry Potter, de én annyira nem látom benne ezt a vonalat. Az viszont biztos, hogy legutóbb a HP varázsolt el ennyire, mint Townsend izgalmas sorozata. Majd ha beszerzed és elolvasod mesélj, hogy tetszett! :) <3

      Törlés
  3. Nekem a a Tükörjáró sorozat első része nem jött be, pedig olyan érdekes a világ, és a sok ármány! De ez a lassúság kiidegelt. Nyugtass meg kérlek, hogy a további kötetek nem ennyire vontatottak, mert akkor folytatom a sorozatot :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A masodik is lassan indul, de sokkal porgosebb, a 3. Meg mar meg jobban :D szerintem megeri folytatni! 💕

      Törlés
  4. Szia babóóó, ahjj nagyon sajnálom, hogy az Árnyék és csont széria nem érintett meg téged úgy, mint eddig engemet. :( A Megtört herceggel kapcsolatban hozzád hasonlóan érzek, elég nagy visszaesés volt az első kötet után. (Erről a kiegészítő rövidke részről ne is beszéljünk, ami idén jelent meg a legidősebb Royal boyról...)

    Nagyon szuper könyveket olvastál idén is! <3 2020-ban is legyen így! ;)

    Millió puszi:
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nekem már a Papírhenci sem tetszett, de gondoltam még egy esélyt érdemel. Nem. Soha többet! xD Grisha meg nekem is nagy szívfájdalom azért :(

      Törlés

designed by Charming Templates