2017. december 30., szombat

2017-ES KEDVENCEIM (BEST OF #6.)

Hello Molycik!
Elérkeztünk 2017 utolsó előtti napjához, így itt az ideje, hogy lerántsam a leplet a 2017-es kedvenceimről. Idén, az előző évekhez képest kicsit eltérő módon fog megtörténni, ugyanis ezúttal nem egy sima tízes listát állítottam össze, hanem kategóriákba soroltam a kedvenceimet. A végén persze csak egy győzhet, ezért egy abszolút kedvencet is választottam, ami ebben az évben teljesen levett a lábamról. Azt javaslom, vágjunk is bele! :)

Kedvenc kisállathoz köthető könyv: Hommonay Gergely: Puszi, Erzsi

Erzsébet Fenevadova elnökasszony egy újabb imádót tudhat köreiben személyemben. Csak a saját mafkáim ne tudják meg, hogy ezt mondtam, mert még a végén ki leszek tagadva :D Cica rajongóknak kötelező, meg amúgy mindenkinek. 

Kedvenc könyv, ami összetörte a lelkem: Tabitha Suzuma: Forbidden - Kimondhatatlan

Nem először olvasom Tabitha Suzuma remekművét, de a mai napig összetör ez a könyv, így egyértelmű volt, hogy kedvencek között a helye. Elég rágondolnom és elszorul a szívem, egyébként meg a mai napig nem tudok róla egy normális értékelést írni, mert nem lehet szavakba foglalni a történetet, el kell olvasni, hogy átérezze az ember. Még februárban 5 pontban összeszedtem, hogy miért is imádom ezt a könyvet, szóval ha érdekel katt :)

Legcukibb történet: Kerstin Gier: Silber - Az álmok első könyve

Azt már tudjátok rólam, hogy imádom a szép borítókat, így gondolom érthető, hogy miért sikerült megrendelnem anno a Silbert. Viszont arra sose gondoltam, hogy ennyire fogom  élvezni az olvasását és, hogy ennyire cuki lesz. Hihetetlenül jól szórakoztam olvasás közben, az egyedi világ, már amennyit kaptam belőle pedig levett a lábamról. Ti kinek az álmába néznétek bele szívesen? Én néha annak örülnék, ha a saját álmaimra emlékeznék :'D

Kedvenc sorozatzáró: Marissa Meyer: Winter

Nem olvastam idén olyan sok sorozatzárót, viszont a Winter számomra tökéletes volt. Marissa Meyer Hófehérke történetét zseniálisan csempészte bele az utolsó kötetbe, pont mint az előzőekbe. A világfelépítést és az írói stílust is imádtam, azt is, hogy mennyire hosszú volt, amit egyébként én még rövidnek is éreztem, mert nagyon nem akartam kiszakadni a világból és elbúcsúzni a kedvenc szereplőktől. Teljesen lezárt és végre nem egy csettintésre oldódtak meg a felmerült problémák, mint ahogy a legtöbb könyvben történni szokott. Ha egy pörgős, szórakoztató és egyedi retellingre vágytok, akkor mindenképp vágjatok bele a Holdbéli krónikák sorozatba.

Kedvenc folytatás: Alwyn Hamilton: Traitor to the Throne 

Egész évben mindenhol azt hangoztattam, hogy mennyire imádtam tavaly a Rebel of the Sands-et vagy, ha nevezzük magyar nevén a gyereket, a Homok leányát. A folytatásban sem kellett csalódnom. Megmaradt a szereplők közötti dinamika és a csak úgy szikrázott a levegő minden közös Amani-Jin jelenetben. A történet még pörgősebb, a hangulat pedig még magával ragadóbb. Mikor olvashatom már a Hero at the Fall-t? 

Az értékelésemet itt olvashatjátok a könyvről
Kedvenc steampunk könyv: Vivien Holloway: Végtelen Horizont

A Végtelen Horizont első könyvem volt Vivien Hollowaytől. Már csak azt a kérdést kell feltennem magamnak, hogy mégis mi a francért halogattam eddig a könyv olvasását? Mert, hogy zseniális a világ, amit Wee megteremtett. A karakterek közül pedig Becksszel nagyon is tudtam azonosulni. Ugyanolyan szerencsétlenek vagyunk mindketten, csak én nagy szerencsétlenségemben nem botlok Nickhez hasonló figurákba. Majd talán jövőre... 

Legszórakoztatóbb könyv: Fekete Judit: Az őrület határán

Ha nincs a magyar projekthetünk tuti nem olvasom el sose Fekete Judit könyvét és életem egyik legnagyobb hibája lett volna. Olyan témában írt könyvet, amiből hiány van Magyarországon és véleményem szerint tabutémának számít: a munkanélküliségről. Vicces volt, hihetetlenül jól szórakoztam olvasás közben, pedig maga a téma nagyon is komoly volt. I-M-Á-D-T-A-M! Valósághű volt és szerethető, viszont túlságosan rövid! 

Fangörcs különdíjas trilógia: Charlie N. Holmberg: A papírmágus trilógia

Oké, ez tuti nem lepett meg senkit. Tényleg nem értem miért olyan alacsonyak a kötetek értékelései molyon, hiszen annyira cuki Emery és Ceony. Olvasás közben az instant fangirl feeling tör rám és nem lehetett lelőni sem, egészen addig, amíg ki nem olvastam az utolsó kötetet is :'( Nagyon könnyed és szórakoztató fantasy könyvek, amiben ugyan nincs drama queen szereplő, sem milliomos hiper-szuper szexi pasi, de könyörgöm nem kell minden történetnek erről szólnia. Amit külön imádok a trilógiában, hogy egyik szereplőt se akartam agyonütni a hülyeségei miatt, csak szimplán megnyomorgatni, hogy térj már észhez :D Ha érdekelne az értékelésem a könyvekről, akkor A papírmágusét itt, Az üvegmágusét pedig ezen a linken találjátok.

Kedvenc urban fantasy: Ilona Andrews: Hidden legacy trilógia

Látom magam előtt RavenS és So-So fejét, ahogy bólogatnak, hogy ügyes vagyok és büszkék rám, mert elolvastam és szerettem Andrewsék könyveit. Habár nem vagyok az ő szintjükön és nem rajongok érte mániákusan, de nagyon is élveztem olvasni Nevada és Mad Rogan szópárbajait. A világfelépítés zseniális és egyedi, pont ahogy a történet. 

2017-es év abszolút kedvence: Victoria Schwab: Shades of Magic trilógia

Az első részről ömlengtem egy sort, itt el tudjátok olvasni :)
Forrás

Khm, meglepődött bárki is ezen? Minden évben van egy-két olyan író, akire rákattanok és istenítek. Hát, 2017-ben ezt a címet Victoria Schwabnak adhatjuk. Ez a nő egy zseni. Az ADSOM trilógiája pedig fantasztikus és akarok még belőle!!! Nem írhatná gyorsabban a Threads of Powert? Szeretném újra viszontlátni a sorok között Kell-t és Lilat, Alucard-ot és Rhy-t és belevetni magam a 4 Londonban történő összes kalandba. Ha már itt tartunk... Archívum 3-at is írhatná gyorsabban Schwab kisasszony, mert már tűkön ülök, hogy miképp zárul a trilógia, na meg Wesből sosem elég ;)

Így a végére még egy kis érdekesség: 
- A goodreads állítása szerint 2017-ben az első olvasmányom egy rövid kis kiegészítő történet volt az Archívum trilógiához, a Leave the window open, ami egy csomó cuki Mac-Wesley pillanatot tartalmazott és imádtam. Ha szerettétek az Archívumot és a Felszabadulást, akkor ajánlom az angolul is tudók figyelmébe ezt a pár oldalt, mert tényleg nagyon szuper. 
- Idén se Sarah J. Maas, se Rick Riordan nem került fel egyik listámra sem. Meglepő ugye? :D 
- Egyik kedvenc újraolvasásom a Harry Potter első kötete volt (először olvastam angolul) és még mindig hihetetlenül imádom
- Amikor elkezdtem átböngészni molyon az olvasmánylistám azt hittem, hogy még tíz könyvet se tudok majd összeszedni, de végül még több is lett.
- A negatív oldalon viszont sokkal kevesebb könyv áll szerencsére. 

Ez lenne tehát az én best of 2017 listám. Nektek mik voltak a kedvenceitek? Várom a jövőévi ajánlásokat, a tbr listám így is végtelen, még pár könyv már nem oszt, nem szoroz :D

Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates