2017. december 28., csütörtök

TERVEK A VIZSGAIDŐSUCKRA (TERVEK #5.)


Hello Molycik!
Újból jelentkezem. Sőt, a héten minden napra van időzítve bejegyzés, szóval keep calm és olvassatok sokat! :) A mai bejegyzés a vizsgaidősuckról fog szólni, amit minden évben kétszer is nagyooon várok, ugyanis ilyenkor olvasom el a legtöbb könyvet, mert egyébként szakirodalommal kéne tömnöm a buksimat. Ehelyett olvasok és zabálok. Legjobb kombó. Pont ezért szoktam minden évben májusban és decemberben elgondolkozni azon, hogy ugyan mit szeretnék majd a vizsgákra tanulás helyett elolvasni. 


Idén tíz könyvet írtam fel a kis listámra, aminek szerintem a fele se fog megvalósulni, de majd meglátjuk. 

Van pár könyv, amit már elkezdtem olvasni vagy nagyon régen vagy pedig nem olyan régen, de közös bennük, hogy nagyon gyorsan be szeretném őket fejezni. Legrégebbi olvasmányom egyértelműen Amie Kaufman és Jay Kristof közöse, az Illuminae. Nagyon hangulatos és érdekes, izgalmas könyv, tele gyönyörű illusztrációkkal, mégis megakadtam vele, ahogy ezt már az előző posztomban is részleteztem. Szerintem ezzel fogom kezdeni a tbr listám csökkentését. 

Még az ősz közepén elkezdtem két könyvet, egyiket se sikerült befejeznem. Az egyik Chris Colfertől A kívánságvarázslat, ami egy middle grade kötet és egész cuki az alapján, amit olvastam belőle. Annyi problémám vele, hogy elég lassúcska egyelőre és nem igazán csúszik. A másik könyv pedig S. Jae-Jonestól a Wintersong vagy magyar címén az Alvilági dal. Netra már olvasta és tetszett neki, így szerintem az én figyelmem is leköti majd, csak egy kis időt kellene szánnom a könyvre. Elég nagyok az elvárásaim a könyvvel szemben, mert egyrészről retelling, másrészről rengetegen dicsérik és érdekel, hogy a Caraval szintjén mozog-e Liesl és a Goblinkirály története vagy pedig az egekig fogom dicsérni. 

Aztán ott van pár projektes könyv, amiket muszáj lesz elolvasnom ugyebár. Ilyen a Mikrofonpróba Rácz-Stefán Tibortól. Fun fact: korábban, körülbelül 2 éve (?) már olvastam a könyvet, még a béta verzióját, nem a véglegeset. Kíváncsi vagyok, hogy Tibi miket változtatott a történeten és januárban 100%, hogy sort kerítek Hannáék történetére. Ha már Tibi és Mikrofonpróba, akkor maradjuk a magyar írós hétnél igen, lesz még egy, mert imádjuk :). Böszörményi Gyulától még semmit nem olvastam. De úgy tényleg semmit, ezért úgy gondoltam a novellás kötetével csapok bele a lecsóba. Kíváncsian várom, hogy a gyönyörű borítón belül mi lakozik. 

Lesz újra filmes-sorozatos hetünk is, mert az is nagy sikernek örvend a csapaton belül is, ahová én Lauren Graham: Gyorsan elhadarom c. könyvével készülök. Imádom a színésznőt és a Szívek szállodájának is megszállott rajongója vagyok, úgyhogy már egy ideje (pontosabban a megjelenés óta) érik, hogy elolvassam a könyvét. Aminek még nagy rajongói vagyunk a filmeken és sorozatokon kívül az Anglia, ahová pedig újra Philip Pullmannal jövök. Imádom a pasit, valami zseniális, ahogyan megalkotja a világait és megírja őket. A borostyán látcsőt már el is kezdtem olvasni, csak be kéne fejeznem, de még nem állok rá készen érzelmileg. Vannak emlékeim jó 10 évvel ezelőttről, hogy mik fognak történni és nem akarom :( Nem, nem, nem. 

Amikor végre elérek arra a szintre, hogy valami nagyon szórakoztatót és könnyedet szeretnék, tuti, hogy Ilona Andrewsék Kate Daniels sorozatának következő kötetéhez fogok nyúlni. Nálam következő a sorban a harmadik kötet, a Magic Strikes, amit most már tényleg sürgősen el kell olvasnom, mert So-So, de leginkább RavenS nem hagy békén addig, amíg a teljes sorozatot le nem tudom :D Ha mindezeket elolvastam volna véletlenül, nagy "unalmamban", akkor még ott van a fangirl time lehetősége Charlie N. Holmberg: The Plastic Magician könyvével, ami A papírmágus trilógia spin-off kötete és a plasztik/műanyag mágia körül forog és tuti, hogy nagyon cuki lesz. Legutolsóként pedig Ashley Poston: Geekerella c. könyvére gondoltam, mert egy igazán könnyed és szórakoztató olvasmánynak tűnik. 

Ti szoktatok vizsgaidőszak kellős közepén a szakirodalmon és a tételeken kívül mást is olvasni? Nemsokára újból jelentkezem a már ígért legjobbakkal és számomra legrosszabbakkal. 
Üdv,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates