2019. január 1., kedd

2018-AS KIHÍVÁSAIM: TELJESÍTVE VAGY ELBUKVA? (KIHÍVÁS #4.)

Hello Molycik!
Nagyon boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak, remélem 2019-ben is velem tartotok majd. A napokban úgyis elárasztom a blogot mindenféle bejegyzéssel, szóval felkészülni!

A 2018-as évet is kihívásokkal kezdtem: saját 100-as lista és a Goodreads Challenge, sőt még egy beszerzős listám is volt. Most, hogy átléptünk 2019-be, nézzük mit, hogyan sikerült teljesítenem. Spoiler veszély: szinte semmit, sehogyan.

Először kezdjük a moly.hu-n felállított 100-as listámmal, amit itt megtekinthettek teljes pompájában.
  • Összesen 21 könyvet sikerült elolvasnom a 100-ból, azaz idén is remekeltem a polcomon olvasatlanul porosodó könyvek számának lecsökkentésében. Szerintem megérdemlem a tapsot, az egy negyedét sem teljesítetem annak, amit szerettem volna. 
  • A listáról elolvasott könyvek: Sarah J. Maas: A Court of Frost and Starligh, Ransom Riggs: Üresek városa, Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi, Pierce Brown: Red Rising, Marie Lu: The Young Elites, Morgan Rhodes: Rebel Spring, Homonnay Gergely: Az elnökasszony, Alwyn Hamilton: Hero at the Fall, Vivien Holloway: Vérvörös horizont, Matthew J. Kirby: A New York-i felkelés, Jasmine Warga: Szívem és egyéb fekete lyukak, Lauren Graham: Gyorsan elhadarom, Ilona Andrews: Magic Strikes, Tarryn Fisher: Thief – Tolvaj, Kerstin Gier: Az álmok második könyve, Kerstin Gier: Az álmok harmadik könyve, Jeff Wheeler: The Queen's Poisoner – A királynő méregkeverője, Colleen Hoover: All Your Perfects, Victoria Schwab: This Savage Song, Christelle Dabos: A tél jegyesei, Leiner Laura: Ég veled.
Voltak ám fogadalmaim is a 2018-as évre, ahol szintén remekeltem. 
  • aktívabb lenni ezen a blogon is, nem csak a Prológus oldalán → Fogjuk rá, hogy sikerült. Blogos bejegyzések számának tekintetében mindenképp, de a nyáron például 3 hónapig nem is léteztem ilyen tekintetben, mert végig dolgoztam. Prológus tekintetében pedig idén inkább a háttérben tevékenykedtem és szerintem a jövő évre is ez lesz a jellemző, hogy maradok a kapcsolattartásnál és a szervezkedésnél. 
  • több magyar író könyvével megismerkedni → Év elején még próbálkoztam, Böszörményivel nyitottam. Utána egyáltalán nem tettem semmiféle erőfeszítést, úgyhogy ezen illene változtatni. 
  • befejezni a félbehagyott sorozataimat és elkaszálni azokat, amikről tudom, hogy úgyse fogom folytatni, de azért még álltatom magam, hogy majd egyszer → Folytattam pár sorozatot, de nem eleget, az elkaszálós részről meg annyit, hogy csináltam nekik egy polcot és hozzájuk se nyúltam. Viszont belekezdtem pár új sorozatba is, szóval ez ilyen teljesítettem is, meg nem is, mint a mesében. 
  • elérni a 80%-ot a saját kis magánkönyvtáram olvasottságánál, mert ez örök cél marad → LOL. Ezt én sem gondoltam komolyan. 62%-on állok jelenleg, maybe next year. 
  • elolvasni legalább 50 könyvet a 100-ból →  Itt kérdéses, hogy milyen 100 könyvre céloztam, mert volt pár listám, de igazából mindegy is, mert mindenképp elbuktam. 
  • az érdeklődési körömön kívüli új területekkel is megismerkedni, azaz kicsit kilépni a komfortzónámból →  Hát, végülis erre fél pontot adnék magamnak, mert a Scream All Night és az Éjszárny is komfortzónámon kívül esett. Legalább próbálkoztam, ez is több mint a semmi!
  • tovább csökkenteni az ész nélküli vásárolgatást és ténylegesen csak olyan könyvet beszerezni, amiről tudom, hogy el fogom olvasni →  Csak annyit mondok: Book24.hu akció. Ennek a sikerét jelzi a polcomon csücsülő 119 olvasatlan könyv és a tény, hogy 2018-ban kereken 100 db új könyvvel gazdagodott a magánkönyvtáram. 
  • 480 alá csökkenteni a Goodreads-es várólistámat, jelenleg 516 könyv várakozik rajta → Jelenleg pedig 527 könyv van rajta...
  • a molyos tbr listám olvasottságát pedig fel szeretném tornázni 50%-ra → Örültem volna neki, ha azt is jeleztem volna, hogy egy évvel ezelőtt hány könyv volt a listámon és hány százaléknál álltam, mert így nehéz nyilatkozni. Jelenleg 412 könyvből 158-at olvastam el, és ez 38%-os arányt takar, ami szerintem nem is olyan rossz. Azt hittem itt is a béka segge alatt lesznek az adatok, de azt mondom, hogy ezzel elégedett vagyok.
Volt egy Goodreads Challenge is, 2018-ra is 100 könyvet tűztem ki célul. Gr-en kicsit másképp jelölöm a könyveket, mert ott a szakirodalmaim vagy nincsenek meg vagy nem jelöltem őket, nem tudom amúgy, hogy molyon mikor és hogyan jött ez nekem, de hülyeség volt. Lényeg, hogy Gr-en így 67/100 az állás, szóval FAIL. Nem adom fel, akkor is újra sikerülni fog, 2019 a változás éve lesz, és igenis sikerülni fog az a 100 könyves cél!
Volt még két tervem, amik közül csak az egyikkel fogok most foglalkozni. Az egyik a Prológusos kihívás, aminek az volt a lényege, hogy naponta min. 50 oldalt olvassunk el, a másik pedig egy lista volt, amiről bejegyzés is készül: az 5+1 könyv, amit tuti beszerzek 2018-ban. Utóbbival foglalkozunk most, a Prológusos kihívás pedig majd külön posztot kap, mert a határidőnaplómban szépen vezetgettem, hogy is alakultak a dolgok e téren. 
  • Leigh Bardugo Six of Crows duológia →  végül a Six of Crows gyűjtői változatát vásároltam meg, de arra a boxsetre továbbra is fáj a fogam...
  • Marissa Meyer: Heartless & Renegades →  a Heartless polclakó, a Renegades egész évben brutálisan drága volt és mindig mást vettem helyette, viszont nincs elfelejtve, csak akcióra várok
  • Varga Bea: A siker tintája →  nem szereztem be, mert közben rájöttem, hogy sosem fogok írói babérokra törni, de ha lesz rá egy nagyobb akció megveszem a KMK-nál, hogy ezzel is támogassam On Sai-t
  • Laini Taylor: Strange the Dreamer → minden alkalommal, amikor eldöntöttem, hogy megrendelem Bookdepository-n out of stock volt. Lehet ez a sors keze lenne?
  • Victoria Schwab A Darker Shade of Magic (francia nyelven) →  RavenS és So-So meglepett vele szülinapomra, úgyhogy boldog kicsi szívem és a folytatások iránt vágyakozik. 
Mint az látható nagyon nagy sikereket nem értem el, csak álom maradt a legtöbb célkitűzésem. Erre mindössze annyit tudok reagálni, amit elég sokszor hallhattam az ELTE-n: talán legközelebb, kolléga.
Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates