2019. január 2., szerda

50 OLDALAS KIHÍVÁS 2018-AS ÉV ÖSSZEFOGLALÓ (KIHÍVÁS #5.)

Hello Molycik!
Emlékeztek még, hogy 2018. januárjában milyen kihívásra invitáltunk minden vállalkozó szellemű olvasót a Prológus Facebook oldalán? Ha nem, akkor kicsit frissítsük fel az emlékezetet ez ügyben. Azt tűztük ki célul - főként egymás motiválása érdekében -, hogy naponta minimum 50 oldalt szeretnénk olvasni. Eleinte egy excel táblában ezt vezettük is közösen, majd a nyáron ez elfelejtődött, de azért én továbbra is szorgosan vezetgettem a határidőnaplómban, hogy mit, mikor olvastam és, hogy teljesült-e a napi oldalszám. 

A kihívást 2018. január 7-én kezdtük el, ahogy nézem, akkor kellett volna a szakdolgozat vázlatomat elküldeni a konzulensemnek, szóval szerintem ez lehetett az oka annak, hogy kipattant az ötlet a fejemből. Well, már meg sem lepődök magamon...
Januárban egyébként szépen tartottam a napi 50 oldalt, és ennek eredményeként  6 könyvet sikerült kiolvasnom. Kár, hogy ez a produktivitásom nem tartott ki egész évben, mert volt jó pár hónap, amikor könyvet se láttam, nem hogy naponta olvastam volna.  
Január
Egyébként az teljesen mindegy volt, hogy szakirodalom vagy szórakoztató irodalomról van szó, beleszámoltunk mindent, mert lényegében ugyanúgy olvasásnak minősült. Tény, hogy nem ugyan az az élmény, de hát ez van. 

Februárban is nagyon ráérhettem, hogy 10 könyvet elolvastam a kihívásnak köszönhetően. Ezek alapján tényleg azt gondolom, hogy, ha végig tartott volna a lendület, akkor egy igazán sikeres évet zártam volna. Így is azt zártam igazából, csak van egy olyan érzésem, hogy rengeteg jóságról maradtam le a nyári hónapok alatt.
Február
Amúgy szerintem a Szabados Ági-féle naplós bejegyzésemben már ajánlottam, de a Pilot V5 Grip fekete zselés toll purrfect bármiféle naplózós projekthez. Imádom, és ha nem felejtek el egy tartalékot venni itthonra, akkor mindig csak ezzel írok a határidőnaplómba (meg amúgy mindenhol csak ezt a tollat használom).
Márciusban 6 könyvet olvastam el a kihívás segítségével és itt még mindig szorgosan jegyezgettem le, hogy melyik nap mettől-meddig jutottam. Viszont már kevésbé figyeltem arra, hogy esztétikus is legyen, amit lejegyzek, elég rondán írtam és ahogy elnézegettem a naplót, a tollam is kifogyott félúton. 
Március
Áprilisban láthatóan megterhelőnek bizonyult, hogy feljegyezzem az olvasott oldalak számát. Csak felírtam, hogy melyik könyv volt az adott napon a soros, ezáltal gondolom azt jegyeztem le magamnak, hogy yep, teljesítve a napi kvóta, de találd majd ki magadnak a jövőben, hogy mégis mik a konkrét számok. A hónapban 5 történetet sikerült így letudnom a várólistámról.
Április
Májusban kezdődött a teljes romlás. 0 könyv, naplóvezetés is szinte semmi. A hónap első pár napjában még próbálkoztam, de utána csak szomorú smiley-kat rajzoltam az üres oldalakra. Júniusban volt egy fél hónapos aktivitásom és 3 elolvasott regény is összejött valahogy, majd megint elengedtem magam és ez egészen július utolsó hetéig, amikor vége lett az Efottnak (ha jól emlékszem) és megint elkezdtem jegyezgetni a teljesítményemet. Ekkor már éves szinten 34 könyv állt az elolvasottak számánál, mert azt is írtam mindig, hogy az adott héten mit fejeztem be. 
Augusztustól 1-től október 1-ig megint semmi. Elkezdődött az egyetem, előtte volt négy fesztivál és ezek eléggé lekorlátozták az időmet és a szabadidős tevékenységeimet. Konkrétan csak aludtam és dolgoztam, meg néha egyetemre jártam. Októbertől megint elkezdtem vezetni a kihíváshoz szükséges oldalakat a naplómban, de már csak a könyv címét írtam fel és, hogy a hónap melyik napján került sorra. Még a legpörgősebb, legnehezebb napokon is szorítok időt az olvasásra. Karácsonykor meg kifejezetten jól esett forró csokival bekuckózni és hagyni, hogy magával rántson a The Crown's Game.
Ami a 2019-es évet illeti: szeretném továbbra is folytatni a kihívást, mert amikor képes voltam észben tartani, hogy létezik ez is és célul tűztem ki magamnak, akkor élveztem, hogy minden nap volt egy kis időm olvasni, és ha volt egy pár szabad pillanatom, akkor nem a Facebook elé ültem le, hanem inkább fellapoztam egy könyvet és abban merültem el. 

Ti szoktátok vezetni a könyvekkel kapcsolatos dolgaitokat? Van jól bevált módszeretek? 
Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates