2018. május 5., szombat

ÁPRILISI WRAP-UP (WRAP-UP #10.)

Hello Molycik!
Hihetetlen mennyire gyorsan szalad az idő, máris május van és itt a vizsgaidőszak meg a záróvizsga és minden ilyen borzalom, amitől rosszul vagyok már csak akkor is, ha rágondolok. Ilyenkor szoktam minden alkalommal erőteljesen lázadni és tenni minden fontos teendőmre magasról. Most is épp ezt csinálom....


Elég sok könyvet elolvastam áprilisban. A hónapot Victoria Schwb This savage songjának a befejezésével kezdtem. Még január végén kezdtem el olvasni és nagyon lassan haladtam vele, mert mindig akadt más, amit sürgetőbb volt befejeznem. Magát a történetet nagyon imádtam, megszokott Schwab stílus és egyedi világfelépítés szörnyekkel és bűnökkel. Megsúgom, ha még nem tudnátok, hogy a Fumaxos srácok hozzák magyarul a Könyvhétre, szóval érdemes lesz letámadnotok őket!


Fülszöveg:
Kate Harker and August Flynn are the heirs to a divided city, a grisly metropolis where the violence has begun to create real and deadly monsters. All Kate wants is to be as ruthless as her father, who lets the monsters roam free and makes the inhabitants pay for his protection. August just wants to be human, as good-hearted as his own father-but his curse is to be what the humans fear. The thin truce that keeps the Harker and Flynn families at peace is crumbling, and an assassination attempt forces Kate and August into a tenuous alliance. But how long will they survive in a city where no one is safe and monsters are real…

Savage után azonnal belekezdtem az Éjjeli napfénybe, mert mindenképp el szerettem volna olvasni mielőtt a filmet megnézném. Egynek elment a történet, kis romcsi contemp YA, de nem volt semmi extra. Fordítással nekem mondjuk voltak problémáim, de hát nem lehet minden tökéletes. Értékelés jövőhéten várható a könyvről és a filmről is.

Fülszöveg:
A ​17 éves Katie Price egy ritka betegséggel él együtt: minimális mennyiségű napfény is halálos fenyegetés a számára. Mivel napközben muszáj a házban maradnia, társaságul csupán megözvegyült apja és legjobb (na jó, igazból az egyetlen) barátja szolgál. Katie világa csak azután teljesedik ki, hogy lement a nap: ilyenkor fogja a gitárját, és a helyi pályaudvaron játszik a jövő-menő utasoknak. 
Charlie Reed valaha sztáratléta volt, és az életében most épp nagy változások vannak készülőben – ő az a fiú, akiért Katie a távolból titokban már évek óta rajong. Miután egy este meglátja a gitározó lányt, a sorsaik összeforrnak, és egy csillagokon átívelő szerelem veszi kezdetét. 
Miközben támogatják egymást céljaik elérésében, és egymásba szeretnek a nyári éjszakák leple alatt, Katie és Charlie között olyan szoros összeköttetés alakul ki, ami elég erős ahhoz, hogy megváltoztassa őket – és mindenki mást is körülöttük –, örökre.

A könyv alapján készült film – főszerepben a Disney sztár Bella Thorne-nal és az első főszerepében Patrick Schwarzeneggerrel – már a mozikban!
„Egy szívszorító történet szerelemről, veszteségről és egy majdnem tökéletes nyárról – remek olvasmány a Csillagainkban a hiba és a Love, Simon rajongóinak.” 
Amazon

„Katie szemén keresztül újra átélhetjük az első szerelmet minden szépségével és konfliktusával együtt, a lány helyzete pedig rámutat arra, hogy minden napunkat éljük a lehető legteljesebben. Szívszorítóan szép történet!” 
Book Heaven

Projektre kezdtem el még februárban a Királynő méregkeverőjét és sajnos hatalmasat csalódtam. Nagyon untam a történetet és ez egészen a kötet végéig fenn állt. Nem tudtam a szereplőket se megszeretni és a kislány nevétől a mai napig frászt kapok, annyiszor elismételte, hogy hívják. A folytatásnak még valószínűleg adok egy esélyt, abban már idősebbek lesznek jó pár évvel, remélem a sztori előnyére válik majd. 
Fülszöveg:
Egy fiúból férfi lesz – és nagyszerű ember.
Severn Argentine király messzi földön hírhedt: trónbitorló, a törvényes örökösök gyilkosa, az árulás kegyetlen megtorlója. Kiskaddon hercege veszélyes játékba kezd, hogy a királyt letaszítsa a trónról… de veszít. Cserébe a király fogságába kell adnia fiát, Owent. Így ha a herceg hűsége ismét megrendülni látszik, azért a fia fizet az életével.
Owen a király kémeit elkerülve és szövetségeseket keresve igyekszik túlélni a mindennapokat Királyforrás udvarában. Amikor azonban újabb bizonyíték derül ki apja árulásáról, és a sorsa megpecsételődni látszik, a fiúnak különleges eszközökre van szüksége. Meg kell mutatnia a bosszúszomjas királynak, hogy élve igenis nagyobb hasznát veheti. Az elkeseredett próbálkozásban pedig csakis egyvalaki lehet a segítségére: egy titokzatos nő, akinek valóban hatalma van élet, halál és sors felett.
Úgy képzeljétek el, hogy Könyvfeszten nem kezdtem őrült vásárolgatásba, összesen 1 db könyv jött velem haza. Nem tudom, hogy sikerült megoldanom, de büszke vagyok magamra. A Könyvfesztet egyébként nem véletlenül említem, ugyanis kint voltam 3 napot is, liveoltunk Prológus Facebook oldalán, meg meglátogattuk a kedvenc kiadósainkat. A Fumaxnál megint a fél életünket eltöltöttük, mindig ott a legszuperebb a hangulat :D Plusz a pénteki napon volt egy Pierce Brown interjúnk, amit már a Youtube csatornánkon meg is nézhettek, feliratozva is van. Vasárnap ezután kötelező volt kinéznünk, hiszen Peti és Pierce beszélgettek és annyira jó volt *.* Na, de azért hoztam fel, mert Áprilisban két Red Rising kötetet is elolvastam, a Red Risingot és a Golden Sont. Ezekkel zártam a hónapot és nyitottam a következőt, ugyanis más a Morning Start olvasom. Ha kétségeitek lennének a sorozattal kapcsolatban: ne legyenek! Még engem is meglepnek a benne lévő fordulatok, pedig ezt ritkán érik el nálam a könyvek. A szereplők is halál királyak és a magyar fordítás valami nagyon szuper lett. Felváltva olvasom angolul és magyarul, de mindkét verzióban nagyon élvezem. 
Fülszöveg:
„Elképesztő ​fordulatokban bővelkedő, letehetetlen regény… egyaránt kötelező a klasszikus sci-fit és az új iskola epikus dísztópiáit kedvelőknek.” 
Examiner.com

A fiatal Darrow a Marson él, bányász, és Vörösnek született, a színekről elnevezett kasztokra épülő társadalom legalacsonyabb rétegébe. Fáradtságot nem ismerve kockáztatja az életét a beomló alagutak és lándzsaviperák közt abban a hitben, hogy sorstársaival lakhatóvá teszi a bolygó felszínét a jövő generációi számára. Darrow még sosem látta a szabad égboltot, ám a kötelességét mégis teljesíti, mert reméli, hogy emberfeletti munkájával a saját gyermekeinek is jobb életet teremt. Egy nap azonban megtudja, hogy a Vörösök elől eltitkolják az igazságot, ugyanis a Mars felszíne már alkalmas az emberi életre. Méghozzá nem is akármilyenre. 
Igazságot követelve a kasztjának és bosszúra szomjazva meggyilkolt szerelme miatt Darrow csatlakozik a földalatti ellenálláshoz, hogy megdöntse az Aranyak zsarnoki uralmát. S céljának elérésében semmi sem gátolhatja meg… Még az sem, hogy olyanná kell válnia, mint gyűlölt ellenségei.

Hamarosan a májusi terveimmel is jelentkezem.
Üdv, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates