2014. december 6., szombat

LOL KÖNYVEK: MARNI BATES, KELLY ORAM (AJÁNLÓ #1.)

Mivel nekem nagyon nagy kedvenceim a Móra kiadó LOL-könyvei, ezért úgy gondoltam bemutatom Nektek is azokat, amiket én már olvastam és IMÁÁÁÁDTAM! :)
Először Marni Bates könyveivel kezdem, mert ebből adták ki a legtöbbet nálunk. Pontosan 3 könyve jelent meg eddig Marninak Magyarországon.


Marni Bates: Segítség Youtube-sztár lettem! (Smith High #1)


Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer. 
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…



Már a fülszöveg alapján is leszűrhető, hogy Mackenzie nagyon szerencsétlen. Én pont ezt imádom benne. Annyira szerencsétlen, hogy már-már magamra emlékeztet :'D Logan, pedig annyira aranyoooos! Én is szeretnék egy Logan-t magamnak, még töriből is szívesen korrepetálnám :D

A címet nem igazán értem, hogy miért, ugyanis az eredeti is nagyon ötletes: Awkward, azaz Kínos. Ciki. Viszont ez semmit nem ront a könyv értékén. Nagyon vicces, szórakoztató, a röhögés garantált! :)


Marni Bates: Láthatóági mellén lúzereknek (Smith High #2.)

„Nem leszek többé Láthatatlan!” − Ez Jane Smith új jelmondata. A stréber lányt addig nem zavarta, hogy mindenki átnéz rajta, amíg két barátjával osztozott a lúzersorsban. De amióta Mackenzie Logannel jár, Corey-t pedig leköti rocksztár pasija, Jane magára maradt. És ebből elege van! Amikor a suliújságnál megbízzák, hogy írjon egy ütős vezércikket, úgy érzi, végre megmutathatja, nem az az életképtelen kiscsaj, akinek mindenki hiszi. Arra azért nem számít, hogy ehhez előbb be kell mosnia egy izomagyú focistának, sőt még a suliból is felfüggesztik. És arra végképp nincs felkészülve, hogy egy idegesítő, szexi fotós srácot varrnak a nyakába, aki a sírba kergeti. Vagy inkább életre kelti?


Jane-t már az előző részben megismerhettük, mint Mackenzie legjobb barátnőjét, viszont nem sokat tudtunk meg róla, azon kívül, hogy finoman szólva is egy stréber. A suliban láthatatlan, a barátain kívül szinte senki nem veszi észre, max. akkor, ha akarnak tőle valamit, és nincs semmibe beleszólása az iskolaújságnál se. Jane pedig megunja ezt, úgy dönt változtat a suliban betöltött társadalmi státuszán, és végre nem lesz láthatatlan. Mindezt Marni zseniális, humorral teli írói stílusában. Scott pedig szintén megér egy misét ;) 

A címválasztást értem én, de még mindig az eredeti a befutó nálam, ami egyszerű, mégis nagyszerűen jellemzi Jane-t: Invisible, azaz láthatatlan.


Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra - Kamu pasi a fagyöngy alatt...

Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni…
Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerû ReadySet dobosa.
Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel…
Marni: Youtube-sztár lettem c. könyvében már találkozhattunk Dominiccal, hála Mackenzi bénázásának, és annak, hogy a ReadySet pont ebből a bénázásból készített videoklipet. Most pedig megismerhetjük őt közelebbről is, amikor Dominic szemen fújja őt paprikaspray-vel. Igen, ez a könyv is tele van jobbnál-jobb és viccesebbnél-viccesebb szituációkkal, de Marnitól ezt már megszokhattuk. kedvenc jeleneteim közé tartozik, amikor Dominic elmegy sminket venni Hollynak, és Corey meg Mackenzie segít neki telefonon keresztül, hogy mit vegyek. Hatalmas :D


Jelenleg ez a három könyve jelent meg Marninak Magyarországon, de a Móra Kiadó jóvoltából már "úton" van a negyedik is, ami a Smith High folytatása lesz, a Notable. Magyar cím tudtommal még nincs, de fülszöveg már igen!



Marni Bates: Notable


„Hidd el, jobban jársz, ha nem szívózol Chelsea Hallowayjel! Elég csettintenie, és örökre lúzer maradsz a suliban… Nincs olyan szitu, amit a Smith gimi rettegve bálványozott pomponlánya ne tudna megoldani. Elvált szülők? Nem probléma. Az expasija belezúgott a suli legbénább csajába? Csak idő kérdése, mire észre téríti a srácot. 
De azzal még a Menő-királynő sem tud mit kezdeni, hogy a szülei egy évre Kambodzsába (!) küldik tanulni, egy rakás stréber fősulis közé. Nem elég, hogy társai hígagyú libának tartják, a tanára ráadásul véletlenül összetűzésbe kerül egy drogbáróval, és most Chelsea-re vár, hogy kimenekítse az egész osztályt az országból. Lehetőleg egy darabban. Még azt a ritka beképzelt Houstont is, akinek az okoskodásánál csak a vakító zöld szeme akasztja ki jobban a lányt…"



Egyet biztosan állíthatok: megéri elolvasni, mert teljesen más oldalát ismerjük meg Chelsea-nek, mint az előző 2 könyvben. Nekem nagyon tetszett ;)



Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek

Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…


Egyszerűen IMÁDTAM! Kedvenc LOL- könyvem, és szerintem ez az egyik legjobb Kelly könyvei közül is.

Grayson a kedvenc, de Avery-t is nagyon szerettem. Annyira illenek egymáshoz, annak ellenére, hogy teljesen más szinten állnak az iskolai hierarchiában. Aiden meg inkább örült volna, hogy ott volt neki Aves. Azt mondjuk nem mondom, hogy nem örülök neki, hogy megismerhettem Grasont közelebbről :D


Pár idézet:

Grayson úgy nézett rám, mint a szomjazó a sivatagban, akinek a szám jelenti az utolsó csepp vizet a kulacsában.
 Owen nem bírta tovább, felhorkantott: – Klassz póló. Libby összehúzta a szemét, csípőre vágta az öklét. – Nekem bejön – közölte higgadtan. Oldalra hajtotta a fejét. – Hallom, Avery úgy elagyabugyált biliárdban, hogy Graysonnak kellett a segítségedre sietnie, nehogy minden elsős meglássa, milyen iciripiciri a dákód. Kitört belőlem a nevetés. Sajnálom. Annyira nevettem, hogy a könnyeim potyogtam. Mikor magamhoz tértem, láttam, hogy körülöttem mindenki dől a röhögéstől. – A fene beléd, Grayson. – nyögte Owen, és letörölte a könnyeit. – Honnan ástad elő ezt a pipit? Valódi? – Számolni kell vele, az biztos – mondtam. – Avery legjobb barátnője. Libby, Owen. Owen, Libby. Soha ne szidd előtte a macskákat. Szerintem előz életében ő is az volt.
 – Ha nem lenne nyilvánvaló, elmondom, hogy a kísérlet során egyértelműen és teljesen beléd szerettem. Elakadt a lélegzetem. Mikor újra levegőhöz jutottam, olyan hangos volt, mintha falak omlottak volna le. Beletelt egy kis időbe, hogy rájöjjek, azért, mert mindenki más is velem együtt vett levegőt. Nem mondhatta, amit mondott. Képtelenség. Grayson Kennedy nem szeret bele a lányokba. Azok szeretnek belé. Pedig engem néz, komolyan, semmi jele a szórakozásnak. – Micsoda?! Grayson mind a két kezemet megfogta, és picit megszorította. – Valamikor a zuhany és a Red Bull között beléd szerettem, Aves. Komolyan beszélek. Innen nincs visszaút.
A borító pedig telitalálat volt, talán még jobban tetszik, mint az eredeti. Viszont ezt a címet nem bocsátom meg! Nekem örökre The Avery Shaw Experiment marad! :D


Lauren Barndholt: Titkok és exek éjszakája

Eliza teljesen kikészül, amikor eltűnik legértékesebb holmija: a lila notesza, amiben listát vezet mindarról, amit szeretne, de nincs mersze megtenni. Amikor megtudja, hogy a füzetet az expasija nyúlta le, akkor aztán totál bepánikol. És joggal. Mert Cooper és barátai – egy titkos fiúszövetség tagjai – megzsarolják: ha nem állja ki egyetlen éjszaka alatt a noteszben szereplő összes próbát, felteszik a füzetet a netre.
Csakhogy Eliza nem hagyja magát! Teljesíti ugyan a cikibbnél cikibb feladatokat, de közben két barátnőjével addig ügyeskednek, amíg meg nem találják a fiúk gyenge pontját. Mert hát mindannyiunknak vannak kínos titkai, amiket szeretnénk örökre megőrizni…
Az általam olvasott LOL-könyvek közül a leggyengébb. Túl gyerekes volt nekem az egész történet, és olyan "öregnek" éreztem magam miközben olvastam. Nem szeretem az ilyen könyveket, de azért végigszenvedtem. Egyetlen pozitívuma, hogy rövid volt, és könnyen olvasható.
A már megjelent könyvek közül ezeket olvastam már, és tényleg mindet szerettem a Titkok és exek kivételével :) Ha egy könnyed, humoros történetre vágytok, ami megnevettet, akkor mindenképp a LOL-könyveket ajánlom.
Zsebi ;)
- Keep calm and read a lot -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates