2015. augusztus 5., szerda

KELLY ORAM SCIENCE GEEK WEEK - DAY 3.


Sziasztok!
Folytatódik a Science Geek Week itt a blogon. A mai napra egy interjút hoztam Nektek, amiben egy kicsit jobban megismerhetitek Kellyt. Ha  nem játszottatok még mindig megtehetitek, a bejegyzés alján ott lesz a rafflecopter doboz. Bármi kérdés van, nyugodtan kérdezzetek, és segítek, válaszolok! :) 

Mit érdemes tudni Kelly Oramról?
      


Ami egyértelmű:
Szeret írni & vörös.

Érdekes, vicces infók:
1.        Szeret énekelni, és az egyetemen előadóművész szakra járt.
2.      Egyszer részt vett a Miss Michigan Teen USA szépségválasztáson (nem nyert :D)
3.      Baseball fanatikus (#Team D-backs)
4.      Gyerekkorában betörte a fejét, és hoki sisakot kellett viselnie az iskolában gipszként :D
5.      Van egy 10 oldalú szerepjátékos dobókockája, amit csak ő használhat.
6.      Bal kezes
7.      Egy független filmnek, az Amber Alertnek társproducere.
8.     Imádja a hosszú autóutakat. Eddigi legjobb nyaralása az volt, amikor édesapjával elmentek egy 3 hetes parttól-partig, illetve onnan vissza tartó útra.
9.      Számára a Backstreet Boys volt anno középiskolában 1Direction, és igazi fangirl volt. Még ma is meg van neki minden fan cucca, ami a BB-hoz köthető.
10.  Golfot és bowlingot vett fel az egyetemen, hogy teljesíteni tudja a tesis kreditjeit. (Még ma is rossz mindkettőben :D)

Könyves infók:
Honnan jött a Szívzűrterápia Strébereknek ötlete?
Emlékszem a napra, amikor előálltam az ötlettel, de arra nem, hogy, hogy jutott eszembe. Elmentem futni (Oké, inkább kocogtam, az egyik olyan napon, amikor újra elhatároztam, hogy edzeni fogok.)

Mindegy is, futni voltam és ez egyike volt azoknak az értékes pillanatoknak, amikor egyedül voltam, semmi zavaró tényező, se gyerekek – csak én és a gondolataim. A koncepció, hogy egy lány a gyász 7 szakaszával próbálja meggyógyítani összetört szívét, csak úgy eszembe jutott, és mielőtt az a fél óra véget ért (igen, ennyit vagyok képes futni, mielőtt meg akarok halni), már a könyv nagy része kész volt.

Épp egy másik kézirat közepén tartottam, de hazamentem és egyből megírtam Avery előszavát. 5 héttel később már készen voltam a könyvvel. A Szívzűrterápia Strébereknek volt az eddigi legkönnyebben megírt könyvem. Annyira természetesen jött, és őszintén, az Avery és Grayson közti természetes kémiát hibáztatom ezért.


Te magad is a tudós „geekek”* közé tartozol? (*Science geek)

Sokszínű egy geek vagyok. Zene, fantasy, sci-fi, kórus, könyvek… De nem, Soha nem voltam tudós „geek” típus. Valójában egy nagyon középszerű, esetenként borzalmas diák voltam. Soha nem szerettem a tudományos dolgokat, és rengeteget szenvedtem velük. ( Túl sok időt töltöttem a saját képzeletemben!)
De ahogy azt mondtam, látom a tudományos kísérletek mókás oldalát, és alkalmanként érdekesnek találom a tudományos dokumentumfilmeket. A tudós „geek” inspirációt édesanyámtól kaptam. (Ő egy HATALMAS tudós „geek”!). Az a nő imádja a bogarakat és a boncolást, meg mindent, aminek az emberi testhez van köze. Amikor fiatalabb voltam egy kémia laborban dolgozott, most meg egy csapat rakétatudóssal, akik rakétákat raknak össze, és ellátmányt küldenek az űrállomásokra, meg hasonló dolgok. Egy álma válik valóra minden alkalommal, amikor Virginiába utazik egy rakétája beindítására. Ő egy igazi hard-core kocka és imádom ezért, éppen ezért ajánlom neki a Szívzűrterápiát. (Szeretlek Anyu!)

Honnan jött a Libby Garrett Intervention ötlete?
Libby egy kicsit más volt. Nem jött könnyen az ötlet. Sokkal több tervezést igényelt. Imádtam Libby karakterét és nagyon meg akartam írni a történetét, de sok időbe telt, mire elkezdtem. Hiába kérte mindenki Libby és Owen sztoriját, azt éreztem nem Owen a megfelelő számára. A Libby Garrett Intervention ötlete onnan jött, hogy elképzeltem, milyen lenne egy kapcsolat Libby és Owen között a Szívzűrterápiára alapozva. Egyszerűen nem tudtam elképzelni Owent Graysonként, egy olyan személyként, aki beleesik Libbybe úgy, ahogy azt megérdemli. Innen jött Libby Owen függőségének az ötlete, amit egy kis idővel később a tizenkét lépéses program követett. Imádtam a lépések ötletét, mert tökéletesen passzolnak a gyász lépéseihez, amit az első könyvben használtam. Tökéletes folytatás lett. És hirtelen, voilá! Meg is volt a következő könyvem.

Tervezel még a jövőben Tudós klub könyvet?
Még legalább egy lesz. Egy másik tudós geeknek már kirajzolódott lőttem a története, bár annyira tele van az írási napirendem, hogy valószínűleg el fog tartani egy pár évig, hogy hozzá kezdjek. Aztuán, nem tudom. Aiden történetével szeretném befejezni, de ahhoz először elő kéne neki állnom egy történettel. Szöget ütött a fejemben egy ötlet, és hagyom egy kicsit ülepedni, majd meglátjuk mi lesz.

Melyik a kedvenc részed a történetben, és melyik a kedvenc idézeted a Szívzűrből?
Oh, istenem, ez egy díjnyertes kérdés. Tudom, hogy a legtöbb ember  valószínűleg az elején lévő zuhanyzós jelenetet imádja (ez nem az amire gondolsz!), vagy a táncolósat, vagy alapvetően a többi romantikus jelenetet Aves és Grayson között, de valójában a kedvenc jeleneteim az iskolás, tudós klubos dolgok. (Talán mégis elveszett bennem egy kis tudós geek. Anyám büszke lenne rám!). Imádom azt a jelenetet, amikor a Tudós klub elviszi Graysont a bowlingozni, hogy azon keresztül tartsanak neki egy leckét alkalmazott fizikából és elmagyarázzák neki Newton törvényeit. Mint mondtam, sokat szenvedtem középiskolában, mert a többi emberhez képest, én is más tanulási stílussal rendelkeztem, pont, mint Grayson. Szükségem van arra, hogy érdekesek, szórakoztatóak legyenek a dolgok, és arra is szükségem van, hogy a mindennapi életben használható módon legyenek elmagyarázva. Rengeteg szórakozásban volt részem miközben a tudomány szórakoztató és kreatív módjait kerestem.

Másik kedvenc jelenetem Grayson és Mr. Walden között zajlik a végén. Amennyire szerettem Graysont és Averyt, annyira különleges helyet foglal el a szívemben a Grayson és a fizika tanára közti kapcsolat. Megjártam azt, mint Grayson, és volt pár király tanárom, akik a jegyeim és a szenvedésem ellenére is megértettek engem. Ők voltak azok a tanárok, akik különbséget tettek az oktatásomban, és tényleg azt kívánom bárcsak több ilyen tanár lenne. Szóval a kettejük közötti kapcsolat kialakítása jó móka volt számomra, és a végén mindkettejük homlokzata (személyisége) teljesen kialakult, mégis minden alkalommal mosolyra késztet az a jelenet.

Kedvenc idézetem? Van vagy egy millió, de leszűkítem nektek kettőre. Már megvannak kényelmes képek formájában, hogy továbbhassátok az interneten, ha hajlandóak vagytok rá ;)





Szóval dióhéjban ennyit rólam. Remélhetőleg már felismertétek a zsenialitásomat (és a szarkazmusomat) és sikeresen meggyőztelek titeket arról, hogy elolvassátok a könyveimet. Szerintem nagyon szórakoztatóak és már alig várom, hogy megosszam a világgal Libbyt!
A The Libby Garrett Intervention október 24-én jelenik meg! 
Angolul már előrendelhető Amazonon, IBookson, a Barnes&Nobles oldalán és Kobon speciális előrendelési áron ($2.99.) 



Ha pedig az Avery Shaw Experimentet, azaz a Szívzűrterápia Strébereknek-et szeretnéd megrendelni kedvezményesen, eredeti nyelven, akkor azt is megteheted. A SGW keretein belül a héten csak 0.99 dollár az ára ;)
Amazon * iBooks * B&N * Kobo

 Kedvet kaptál egy kis Szívzűr olvasáshoz, de nem tudsz angolul? Itt meg tudjátok rendelni magyarul is. Ezer köszönet és hála a Móra Kiadónak a fordításért! :)





Még több extráért, ízelítőért és nyereményjátékokért (Dedikált könyvekért és apróságokért) csatlakozz a Science geek Week Facebook eseményéhez, ami szintén augusztus 7-éig, azaz péntekig tart.




Kelly 15 évesen írta első könyvét- egy fanfictiont a kedvenc zenekaráról. Ami nem más, mint a Backstreet Boys, és ami miatt a mai napig cikizik a barátai, családja. Megszállottan szeret olvasni, túl sokat beszél. Arizónában él 4 gyermekével, férjével és a macskájával Mr. Darcyval.

Lépj kapcsolatba Kellyvel:   


Newsletter     - Iratkozz fel angol nyelvű hírlevelére
Amazon         - Ha megvennéd a könyveit eredeti nyelven
Facebook      - Ha még több érdekességet tudnál meg Kellyről                   
Twitter           - Ha együtt csiripelnél Kellyvel ;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates