2015. augusztus 11., kedd

SARAH OCKLER - #SCANDAL

#Scandal.

Mit olvasson nyáron a moly, amikor arra sincs energiája, hogy kezében tartsa a könyvet? A napokban ezzel a dilemmával kellett szembesülnöm, ráadásul nem is egyszer. Most már kicsit hidegebb van, de még most is úgy érzem, hogy még ahhoz is fáradt vagyok, hogy olvassak, de legfőképpen ahhoz, hogy kézben tartsam a könyvet olvasás közben. Aztán ott a másik nagy problémám, hogy mit is olvassak? Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy mi érdekelne, csak az tudom, hogy mit nem akarok olvasni: disztópiát. Végül megegyeztem saját magammal abban, hogy valami könnyű olvasmányt szeretnék, egy jó nyári limonádét, amit majd a telefonomon elolvasok, mert azt még úgy ahogy elbírom :D

Hosszas válogatás után úgy döntöttem, hogy a #scandal érdekel is, és talán még bele is illik a limonádé kategóriába. Na, igen, de egy könyvmoly élete nem éppen egy leányálom, amikor eldönti, hogy mit akar olvasni, abban a pillanatban elmegy a kedve az olvasástól. Teljesen jól indult a kapcsolatom a könyvvel, ugye? :D
Végül nem bántam meg, hogy elolvastam, mert tényleg beleillik a könnyed olvasmány kategóriába, de azért a kezdeti nehézségek, és a kedvtelenség befolyásolta mind az olvasás hosszát, mind az élményt.

De miről is szól a #Scandal?
Adott a főszereplőnk Lucy, aki imádja a zombis játékokat, nem akar elmenni a végzős bálba, és évek óta bele van esve legjobb barátnője pasijába, Cole-ba. Így, amikor Ellie, a BFF megbetegszik a bál előtti napon, Lucy eleget tesz barátnője kérésének, és elmegy Cole-val a bálba. Sőt, még túl is teljesíti kötelességeit, és elmegy az afterpartyra is, ahol, öhm... történnek dolgok. Nem csak Lucyval. 
Egy amerikai középiskola a helyszín, ahol természetesen semmi sem maradhat titokban, így másnapra már az egész iskola tud a bulin történtekről, hála a suli pletykafészek weboldalának. Miss Pletyi kilétéről pedig természetesen nem tudnak a diákok semmit. Lucynak pedig meg kell magyaráznia a történteket, és hát... túl kell élnie az utolsó gimis évét.

Még csak pár oldalon voltam túl, amikor eszembe jutott, hogy "jé, ez a könyv teljesen olyan, mint a Gossip Girl". Ami nem baj, mert imádom a sorozatot, így ha a könyv is hasonló lesz, akkor szeretni fogom. Szerettem is, csak annyi bajom volt vele, hogy túlságosan is kiszámítható volt. Miss pletykafészek énére elég könnyen rájöttem, és arra is, hogy ki áll a fotók posztolása mögött. 


A szereplőket nagyon hamar a szívembe zártam, és egyszerűen nem tudtam haragudni rájuk. Főleg nem Cole-ra. Ezért pedig nagyon nagy pacsi jár Sarah Ocklernek, mert még azokat a szereplőket is megkedveltem, akiknek nem ez volt megírva. Lucy néha egy kicsit sok volt, de olvastam már rosszabb karakterről is. Ellie pedig teljesen reálisan, jól fogadta a történteket, nem rendezett feleslegesen jelenetet.

Ami kifejezetten tetszett, hogy nagy a hangsúly a közösségi médián, és annak káros hatásain, és a #scandal ezt tökéletesen szemlélteti. Ott van Lucy, aki elhagyta a telefonját, be volt rajta jelentkezve Facebookra, és hopp kész is a baj. Elemelték a telefonját azt nem fogom elárulni, hogy ki, maradjon titok ;), majd posztolták a ciki képeket a Facen, illetve Miss Pletyi oldalán, és lám meg is történt a baj. Mindenki Lucynek támadt, aki így az iskolai zaklatás minden oldalát megtapasztalhatta. 
Illetve ott a másik dolog, amikor a népszerűség, a hírnév száll az ember fejébe, ezt is teljesen jól szemlélteti velünk Sarah Ockler, Jayla Heart-on, azaz Lucy nővérén keresztül.

Számomra kicsit lassacskán indult be a könyv, és a kellő hangulat híján nyögvenyelősen haladtam vele, de a végére egészen belelendültem, és olvastam volna tovább. Pont azt nyújtotta, mint amire számítottam, egy kellemes, nyári olvasmányt, egy kis kavarással, nyomozással, romantikával, és egy Gossip Girlhöz nagyon hasonlító cselekményszállal. Volt benne pár logikai buktató, de simán elsiklottam felettük a könnyed írásmódnak köszönhetően. 
Ennyi lettem volna mára,
xoxo: Zsebi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates