2016. december 31., szombat

2016-OS LEGESLEGNAGYOBB KEDVENCEIM (BEST OF 2016.)

Hello Molycik!
Ma a legeslegnagyobb kedvenceim következnek, a dobogósok, azok a könyvek, amelyek tönkretettek, megnevettettek vagy a kettőt egyszerre tették. Mégis elérték, hogy folyamatosan róluk áradozzam, újra és újra beleolvassak, és elvesszek a világukban. 

Jöjjenek 2016 legjobbjai, ezúttal sorrendet is állítottam, a felsorolást az 5. hellyel kezdeném, ami az egyik kedvenc hazai íróm legutóbbi megjelenése, A. M. Aranth Oculusa.

Már első látásra szerelem volt a könyv, ami szerintem nem meglepő, mert fantasztikusra sikeredett a borító, és a könyv is természetesen. Zseniális a világ, amit A. M. Aranth feltár előttünk, a szereplők is megállják a helyüket a badass kategóriában. Na és aztán jött a végkifejlet. Azt a ****. Mai napig nem találok szavakat rá, de véleményem szerint ennek így kellett lennie, hatalmasat ütött. Nincs szükség folytatásra, számomra így tökéletesen lezárt a történet, pont a végétől lett még sokkal zseniálisabb. Egyetlen hibáját a szerkesztésben láttam, elég sok volt az elírás, ami picit szúrta a szemem.
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 420
Megrendelem
Fülszöveg
Mit ​​tennél, ha tudnád, hogy egy napon elveszíted a nevedet, a családodat, a barátaidat, a jogaidat és jó pénzért egy vak Idős tudós mellé adnak oculusnak, hogy helyette láss és a nap harminckét órájából huszonhatban neki bámulj mikroszkópba?
Itt, Avalonon így megy. Akkor is, ha emiatt őrült szektások megpróbálnak felrobbantani, megutál a legjobb barátod, elszaporodnak a vágások a csuklódon… mert itt ez a rend.
A nevem Truth Dunn volt. Most már nem vagyok ember. Nem vagyok személy. Csak oculus.
*
Mit tennél, ha tudnád, hogy a legjobb barátod, egy lány, akit mindennél jobban szeretsz, rabszolga lesz? Végig tudnád nézni, ahogy tönkremegy? Hogy lassan megfojtja a rendszer? Mit éreznél, látva a híradóban egy robbantás helyszínén, mint szerencsés túlélőt?
Az én válaszom egyszerű. Én megpróbálnám kiszabadítani. Akkor is, ha nem akarja. Akkor is, ha nyakig véres leszek közben. Akármit is kelljen tennem.
A nevem Aoi Kane. És én nem fogadom el, hogy itt ez a rend.
*
Mit tennél, ha tudnád, hogy az Ellenséged, az, akinek a levadászására mindent feltettél, ott van az orrod előtt? Hogy még csak nem is tudja, hogy a világon vagy? Hogy elképzelni is képtelen, hogy mérgezett nyílvesszőként rohansz felé?
Én nem várok. Lecsapok rá, és eltaposom, ahogy érdemli. Bele sem gondolok, hogy mit ránt magával a semmibe.
A nevem nem számít. De mától én vagyok itt a rend.

A dobogó negyedik fokát Cassandra Clare és Holly Black Magisztérium sorozatának harmadik kötete, a Bronze Key birtokolja. Aki szerette a sorozat előző részeit, annak a Bronze Key még jobban elnyeri majd a szívét. Sokkal eseménydúsabb, megdöbbentőbb, mint az előző kötetek. Egyik meglepetés ért a másik után, és nem győztem az állam összekaparni a földről, és lényegében felesleges is volt, mert miután nagy nehezen megtettem a kedves írónők belém rúgtak egy jó nagyot, amikor meglépték azt, amit nem néztem ki belőlük. 

Kiadó: Corgi Childrens
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 256
Megrendelem
Fülszöveg

Magic can save you. 

Magic can kill you.

Students at the Magisterium are supposed to be safe. Under the watchful eyes of the mages, they are taught to use magic to bring order to a chaotic world.
But now the chaos is fighting back. Call, Tamara, and Aaron should be worrying about things like pop quizzes and magic contests. Instead, after the shocking death of one of their classmates, they must track down a sinister killer… and risk their own lives in the process.
As Call, Tamara, and Aaron discover, magic can only be as good as the person who wields it. In evil hands, it has the capacity to do immeasurable harm, unless it is stopped in time.
In this striking third book of Magisterium, bestselling authors Holly Black and Cassandra Clare present us with a school where anything, good or evil, can happen, and the only way to unlock the truth is to risk everything to find it.

A harmadik helyen egy magyarul nem is olyan régen megjelent könyv áll. Az értékelésemben már áradoztam róla egy sort, így most nem terveztem, hogy bővebben írnék róla. A Szépség és Szörnyeteg, retelling rajongók valószínűleg szeretni fogják. Ignifex és Nyx szópárbajai, vacsora estjeik már alapból megérnek egy misét, és véleményem szerint maga a háttérvilág is jól kidolgozott, érdekes és izgalmas. 

Kiadó: Menő könyvek
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 422
Értékelésem
Megrendelem

A recenziós példányt köszönöm 
szépen a Menő Könyveknek!
Fülszöveg

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Leonidas ​​lányát nyolc éven át képezték arra, hogy megölje a zsarnokot, megmentve ezzel a Királyságot, bár feláldozva saját életét. 

De egy dologra nem készítették fel: arra, hogy mit tegyen, ha végzetes szerelembe esne.

“Imádtam ezt a felemelően sötét és káprázatosan szenvedélyes történetet – alig várom, hogy megjelenjen Hodge következő regénye!” – Sarah J. Maas az Üvegtrón-sorozat szerzője 



“Teljesen magával ragadott!” – Alex Flinn, a Beastly – A szörnyszívű írója

Nüxet gyerekkorától kezdve arra képzik, hogy végezzen a Királyság zsarnok uralkodójával, a félelmetes és halhatatlan démonnal. De amikor tizenhét évesen beköltözik a város fölé magasodó kastélyba, rájön, hogy semmi sem olyan, mint amilyennek képzelte: főképp nem a vonzó és szemtelenül szellemes férje. Nüx tudja, hogy mi a kötelessége, és hogy bármi áron meg kell mentenie a népét, de lassan be kell ismernie, hogy menthetetlenül beleszeretett az esküdt ellenségébe… Vajon ez elég indok arra, hogy feladja a küldetését, és átadja magát ennek a szörnyetegnek? 



Ebben a varázslatosan megírt történetben a Szépség és a szörnyeteg tündérmesei bája találkozik az Üvegtrón-sorozat dühös szenvedélyével.

A szerző, az amerikai Rosamund Hodge az ókori mítoszok, a középkori angol történetek és a dark fantasyk megszállottja, jelenleg Seattle-ben él hét macskájával és a plüssszörnyeivel.

A második helyen holtverseny van, nem tudtam dönteni két könyv között, úgy voltam vele, hogy mindkettőnek dobogón a helye, annyira imádtam őket. Valószínűleg senkit nem lep már meg, hogy egy Riordan kötet is felkerül a legjobbak listájára, minden évben ez van, viszont idén betársult a Hidden Oracle mellé Marissa Meyer Holdbéli krónikájának harmadik része a Cress is. 

A Holdbéli krónikáktól kezdetben féltem, mert sci-fiként címkézték, ami nem az én zsánerem, ezért csak nehezen vettem rá magam, hogy elkezdjem a Cindert. Szerencsére alaptalan volt a félelmem, nagyon szerettem. A Scarletet még jobban szerettem, mint az első kötetet, és vártam a csodát, hogy az Alexandra kiadja végre, de mivel ez a mai napig nem történt meg, így egy gyenge pillanatomban megrendeltem Bookdepositoryn a könyvet, idén pedig sort is kerítettem rá, és OMG. A Cressben folyamatosan történt valami. Nem volt időm levegőt venni se, annyira pörögtek az események, és féltem is, hogy nem lesz jó vége a dolognak, hogy valahol kisiklik az egész. Legnagyobb örömömre ez sem történt meg, csak a szívem szakadt meg Thorneért, aki a legnagyobb kedvencem az egész sorozatban. Imádom a csávót. 

Kiadó: Puffin
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 560
Megrendelem
Fülszöveg

Rapunzel's tower is a satellite. She can't let down her hair – or her guard.
In this third book in the bestselling Lunar Chronicles series, Cinder and Captain Thorne are fugitives on the run, with Scarlet and Wolf in tow. Together, they’re plotting to overthrow Queen Levana and her army.
Their best hope lies with Cress, who has been trapped on a satellite since childhood with only her netscreens as company. All that screen time has made Cress an excellent hacker – unfortunately, she’s just received orders from Levana to track down Cinder and her handsome accomplice.
When a daring rescue goes awry, the group is separated. Cress finally has her freedom, but it comes at a high price. Meanwhile, Queen Levana will let nothing stop her marriage to Emperor Kai. Cress, Scarlet, and Cinder may not have signed up to save the world, but they may be the only ones who can.
Riordanról meg annyit, hogy hozta a szokásos, zseniális formáját. A Hidden Oracle Apolló története. Igen, az istené, aki ezúttal annyira kihúzta a gyufát Zeusznál, hogy egy időre emberként kell élnie életét. Ahhoz, hogy újra isten legyen, és elnyerje apja kegyelmét a rá váró megmérettetéseket sikeresen kell vennie, különben örökre Lester Papadopoulos marad (ezt a nevet adta Riordan Apolló földi énjének). Megszokott Rick bácsi humor, kalandból is akadt pár, és legnagyobb örömömre Percyt is viszont láthattam pár oldal erejéig, illetve Annabeth kivételével kb. mindenki szerepelt a könyvben, szóval szuper volt :D
Kiadó: Disney-Hyperion
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 384
Megrendelem
Fülszöveg

How do you punish an immortal?
By making him human.
After angering his father Zeus, the god Apollo is cast down from Olympus. Weak and disorientated, he lands in New York City as a regular teenage boy. Now, without his godly powers, the four-thousand-year-old deity must learn to survive in the modern world until he can somehow find a way to regain Zeus's favour.
But Apollo has many enemies – gods, monsters and mortals who would love to see the former Olympian permanently destroyed. Apollo needs help, and he can think of only one place to go . . . an enclave of modern demigods known as Camp Half-Blood.


Az aranyérmes pedig biztosan mindenkit meg fog lepni: Sarah J. Maastől az A Court of Mist and Fury. Ez a könyv  teljesen tönkretett. A fangörcstől biztos leállt pár pillanatra a szívem, a végétől meg egyenesen meghaltam. Párszor földhöz akartam vágni a könyvet, és voltak szép kis kirohanásaim is. Május óta - mióta elolvastam - konstans bookhangoverben szenvedek. Sokáig ez társult az olvasói válságommal, de ma már csak simán bookhangover van, mert egész jól elvagyok a könyvekkel, amiket olvasok (lásd: Kegyetlen szépség <3), de egyiknél sem érzem azt, hogy igen, erre vártam, ez kell nekem, hogy egy kicsit ne gondoljak Rhysandre, hogy kiűzzem a fejemből a SJMaas által kreált világot, szereplőket. Akkora WTF momentek voltak a könyvben, hogy nem tudok túllendülni rajta, ehhez még hozzájön Rhysand, aki purrfect, és Velaris. Velarisba akarok költözni, most azonnal. Nem mennék bele a részletekbe, ha végre összeszedem magam annyira, hogy anélkül írjak a könyvről, hogy nyálcsorgatáson, fangörcsön kívül másról is szól azonnal sort kerítek rá, de még nem jutottam el erre a szintre. Addig is ajánlom mindenkinek aki egy jó kis fantasyre, retellingre feni a fogát, meg persze az ACOTAR rajongóknak, mert igaz, hogy már az első kötet is nagyon jó volt, a másodikban elszabadul a pokol, és az írónő felteszi az i-re azt a bizonyos pontot. #TeamRhys, Tamlin menj a francba :( 

Kiadó: Bloomsbury
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 640
Megrendelem

Fülszöveg

Feyre survived Amarantha’s clutches to return to the Spring Court–but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can’t forget the terrible deeds she performed to save Tamlin’s people. 
Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms–and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future–and the future of a world cleaved in two. 
With more than a million copies sold of her beloved Throne of Glass series, Sarah J. Maas’s masterful storytelling brings this second book in her seductive and action-packed series to new heights.




Ezek voltak az idei legnagyobb kedvenceim, tényleg még mindig a könyvek hatása alatt vagyok, erről RavenS és Lorelai tudna mesélni bőven, folyamatosan őket zaklatom minden fangirl pillanatomban :D 

Idén ez volt az utolsó bejegyzés a blogon, találkozunk 2017-ben. Addig is Boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak. Üdv, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates