2017. december 28., csütörtök

5+1 KÖNYV, AMIT DECEMBERBEN OLVASTAM (WRAP-UP #7.)

Hello Molycik!
Mielőtt az idei év kedvenceire térek, gondoltam hozok egy kis összegzőt a decemberi olvasmányaimról is. Ténylegesen 6 könyvet olvastam el, viszont ezek között volt egy újraolvasás is, ami így megkapta a megtisztelő +1. helyet a kis összegzőmben.

Novemberben a Prológuson többek között volt egy szívemhez nagyon közelálló projekthetünk, amelynek során Philip Pullman munkásságát veséztük ki. Vagyis én csak próbálkoztam és kisegítettem RavenS-t, ugyanis a kis csapatunkban kb. csak mi ketten rajongunk Az Úr sötét anyagai trilógiáért, a többiek vagy nem olvasták vagy nem szerették. Úgyhogy az volt a terv, hogy még a projekthét előtt szépen újraolvasom a teljes trilógiát, amiből annyi valósult meg, hogy sikeresen újráztam az első kötetet. Yaaaay, egy hero vagyok...

Ettől függetlenül nem adtam fel a világmegváltó tervemnek azt a részét, hogy igenis végigolvasom az elejétől kezdve Pullman trilógiáját, hogy végre rátérhessek A Por könyvére. Jelentem száguldok, ugyanis december első olvasmánya A titokzatos kés volt. Anno gyerekként utáltam a második kötetet. Untam és nem értettem miért nem olvashatok izgalmas kalandokról és veszélyes helyzetekről, miért kell szenvednie mindenkinek? Felnőtt fejjel már kicsit másképp láttam a dolgokat és teljesen magával varázsolt a világ, amit Pullman alkotott. Ez a pasi egy zseni. 


Olvasás ideje: 

2017. november 29., 17:11 → 2017. december 8., 18:16

Fülszöveg: 

Lyra az előző kötet végén átlép egy ismeretlen világba. A kísérteties, elhagyatott városban egy fiúval találkozik. Will és Lyra sorsa szorosan összefonódik: közösen kell megszerezniük egy rejtélyes erővel bíró tárgyat: a titokzatos kést. Sokan ölni is képesek lennének azért, hogy megkaparinthassák…

Pullman után egy rövidebb és még szórakoztatóbb olvasás következett. Sarah Andersen képregényének harmadik részét olvashattam el jóval a megjelenés előtt, hála a NetGalley-nek. A Herding Cats hozza az előző két rész színvonalát és ezúttal is könnyesre röhögtem magam. Csak én érzem úgy minden Sarah's Scribbles oldalnál, hogy pontosan rólam és az életemről mintázták a képkockákat?

Olvasás ideje:

2017. december 9., 23:18 → 2017. december 10., 00:09

Fülszöveg:
Sarah's Scribbles, Goodreads Choice Award for 2016: Best Graphic Novels & Comics
„. . . author Sarah Andersen uses hilarious (and adorable) comics to illustrate the very specific growing pains that occur on your way to becoming a mature, put-together grownup. Andersen’s spot-on illustrations also show how to navigate this newfound adulthood once you arrive, since maturity is equally as hard to maintain as it is to find … ” – The Huffington Post
Sarah valiantly struggles with waking up in the morning, being productive, and dealing with social situations. Sarah's Scribbles is the comic strip that follows her life, finding humor in living as an adulting introvert that is at times weird, awkward, and embarrassing.

Sarah's Scribbles után előtört fangirl énem. Már többször is említettem és még fogom is, hogy A papírmágus trilógia nagy szívszerelmem lett idén. Na, pontosan ez az oka annak, hogy nem tudtam kivárni a harmadik rész megjelenését. Tudnom kellet mit össze nem szerencsétlenkedik Ceony és Emery. De úgy azonnal... 
Azóta már megtudtam, imádtam minden pillanatát és ahwwwww. Említettem már, hogy ha egy cuki romantikus fantasyra vágytok, egyedi világgal, akkor olvassatok Papírmágust? :D
Olvasás ideje:
2017. december 9., 22:39 → 2017. december 11., 20:09
Fülszöveg:
Throughout her studies, Ceony Twill has harbored a secret, one she’s kept from even her mentor, Emery Thane. She’s discovered how to practice forms of magic other than her own — an ability long thought impossible.
While all seems set for Ceony to complete her apprenticeship and pass her upcoming final magician’s exam, life quickly becomes complicated. To avoid favoritism, Emery sends her to another paper magician for testing, a Folder who despises Emery and cares even less for his apprentice. To make matters worse, a murderous criminal from Ceony’s past escapes imprisonment. Now she must track the power-hungry convict across England before he can take his revenge. With her life and loved ones hanging in the balance, Ceony must face a criminal who wields the one magic that she does not, and it may prove more powerful than all her skills combined.

A Master magician után olvastam vagy 5 szakirodalmat is, mert why not. Azt kell mondjam nem hiányzott egyik sem a lelkemnek, de túléltem őket valahogy és a ZH-k is sikerültek hála ennek a tudásnak. Gondolhatjátok mennyire szomjaztam a tudás után valami kis könnyed cukiságra. Meg is találtam a purrfect könyvet méghozzá Tom Fletcher tollából a Christmasaurust. Hát ezek után én is kérek egy dínót karácsonyra! Halál cuki volt és szerethető, gyermeki lelkem igazán élvezte minden sorát. A könyvről már értékelést is írtam, itt elolvashatjátok :)
Olvasás ideje:
2017. december 13., 02:33 → 2017. december 18., 11:27
Fülszöveg:
Felejts ​el gyorsan mindent, amit eddig az Északi-sarkról tanultál, és ismerkedj meg: 
– egy Trundli Vili nevű fiúval 
– az apjával, Trundli Gyurival 
– a Mikulással (igen! az igazi Mikulással!) 
– egy Csücsöri nevű manóval 
– Undok Brendával, a legutálatosabb lánnyal az iskolában (vagy talán az egész világon) 
– egy Vadász nevű otromba alakkal és a kutyájával, Vicsorral 
– és egy igazán különleges dinoszaurusszal… 
A Christmasaurus varázslatos mese arról, hogy amit nagyon 
szeretnénk, az nem mindig az, amire igazán vágyunk.

Tom Fletcher 1985-ben született, Londonban. Népszerű énekes, író, YouTube-sztár, vlogger és nem mellesleg két fiú édesapja. 
Egyik kedvenc filmje a Vissza a jövőbe – ezért együttesét Marty McFlyról nevezte el. A zenekar szövegeit nagyrészt Tom írja, és már első lemezükkel bekerültek a Guinness-rekordok Könyvébe mint a legfiatalabb, zenei toplistákat vezető zenekar a Beatles után. 
Első regénye, a Christmasaurus 2017 karácsonyán színdarabként is debütál Londonban, de már rajzfilmsorozat is készül belőle.

Christmasaurus után úgy éreztem eljött az én időm, végre belevetem magam az olvasásba, hiszen van rá három szabad napom. Rögtön neki is kezdtem Ameriie antológiájának, a Because you love to hate me-nek, amit amúgy még szeptemberben kezdtem el, de akkor az első novella teljesen elvette a kedvem az olvasástól, ezért inkább szüneteltettem egy kicsit és, ami 13 történetet tartalmaz a mesék főgonoszairól. Az írókat pedig kedvenc külföldi vloggereink és bloggereink segítették pár támponttal. Ugye mennyire csábító? Azt ígéri, hogy gyere, olvass el, jó leszek. Pont, mint a gonoszok a tündérmesékben. Viszont én becsapva érzem magam, mert a 13 novellából összesen kettő(!!!) volt olyan minőségű, amire azt mondom, hogy megérte megvennem a könyvet. Komolyan, ha nem lett volna Marissa Meyer és Victoria Schwab rövid kis története dühöngve hajítottam volna ki a könyvet az ablakon. 
Olvasás ideje: 
2017. szeptember 20., 15:40 → 2017. december 27., 11:34
Fülszöveg: 
This ​unique YA anthology presents classic and original fairy tales from the villain's point of view. The book's unconventional structure--thirteen of the most influential BookTubers on YouTube join forces (writing-prompt style) with thirteen acclaimed and bestselling authors--gives these mysterious, oft-misunderstood individuals characters a chance to tell their stories, their way.
Like Maleficent or Wicked, these are stories of vengeance, of defiance, of rage. They are stories of pain, of heartbreak, of sorrow. But don't expect a circle of hands. Leave it to the heroes to help the world; villains just want to rule the world. We love to hate them and they hate to be loved, if only because being hated frees them from having to be good.
Contributing authors include bestselling and buzzy names Renée Ahdieh, Soman Chainani, Susan Dennard, Sarah Enni, Marissa Meyer, Cindy Pon, Victoria Schwab, Samantha Shannon, Adam Silvera, Andrew Smith, April Genevieve Tucholke, and Nicola Yoon, with a foreword and a story from anthology editor Ameriie.

A teljes kiábrándulás közepette döntöttem úgy, hogy nekem valami olyan könyv kell, amiről tudom, hogy fantasztikus, mert már olvastam és biztos nem fog csalódást okozni, ami visszaadja az olvasás örömét. Abban a pillanatban, hogy ezt kigondoltam magamban, leborult a polcomról a Harry Potter első kötete. Először csináltam róla vagy 50 fotót a bookstagramunkra, majd nekiálltam és elkezdtem újraolvasni. Még mindig imádom, a kedvem is meghozta újból az olvasáshoz és szavak nincsenek rá, hogy mennyire zseniális a világ és a hangulat, amit Rowling megteremtett. 
Olvasás ideje:
2017. december 25., 16:20 → 2017. december 26., 16:21
Fülszöveg: 
Harry remegő kézzel megfordította a küldeményt. A borítékot lezáró piros viaszpecsétet címer díszítette: oroszlán, sas, borz és kígyó vettek körül egy nagy R betűt.
Harry Potter még csak hallani sem hallott Roxfortról, amikor a Privet Drive 4-es számú ház lábtörlőjére elkezdenek sorban hullani a levelek. A zöld tintával címzett és piros pecséttel lezárt sárgás pergameneket azonban gyorsan elorozza rémes nagynénje és nagybátyja. Harry tizenegyedik születésnapját egy hatalmas, bogárszemű óriás, Rubeus Hagrid zavarja meg, és elképesztő híreket hoz: Harry Potter varázsló, és felvételt nyert a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. Ezzel elkezdődik egy hihetetlen kaland!

Ezeket a könyveket olvastam 2017 decemberében. Voltak köztük csalódások és fangirl pillanatok, újraolvasások és új varázslatos világokkal való ismerkedés. Ti miket olvastatok ebben a fagyos hónapban? :)
Üdv, 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates