2018. december 8., szombat

AZ OLIMPOSZ ISTENEI BOOKTAG (BOOKTAG #14.)

Hello Molycik!
A mai booktaggel brutálisan régóta adós vagyok. Még anno 2015-ben (igen, jól olvastátok) hívott ki rá Lorelei és, hát nincs mentségem. Valahogy mindig mást írtam meg, halogattam, de most ténylegesen teszek a blogos vázlatok kiürítésének érdekében is. Következzék tehát az Olimposz istenei booktag. 

Zeusz - Az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura. Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz:
Cinder. Imádom a badass, életrevaló főhősnőket, Cinder pedig pontosan ilyen és szuperül elvezetgeti a kis csipet-csapatot. 

Héra - A házasságot és a születést védelmező istennő. Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál:
P. S. I love you-t tudnám ide illőnek mondani, ettől jobb jelenleg nem jut eszembe. Reális és élettel teli, amíg tart. Amúgy A papírmágus trilógiából Emery és Ceony házasságát tuti imádnám, ha Charlie drága írna nekik egy újabb könyvet.

Démétér - A földművelés és a termékenység istennője. Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis ahol idegesített a gyerek karakter: 
A királynő méregkeverőjéből a kislány. Nem emlékszem hirtelen a nevére, pedig naggggyon sokszor elismételte és halálra idegesített. Ritkán mennek agyamra a gyerek szereplők, de Elizabetnek (???) elég hamar sikerült elérnie. 

Poszeidón - A tenger és a földrengések istene. Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad:
Volt egy csomó könyv, amin sírtam, tudom, hogy volt, de persze, ilyenkor valahogy nem jut eszembe egy sem, ami miatt rengeteget bőgtem volna. A Falling for Hadie-t korábban már emlegettem a blogon, ott a végét nagyon megkönnyeztem. A másik ami még eszembe jut, az Sarah J. Maas-tól az A Court of Wings and Ruin, méghozzá egy bizonyos jelenete a végén. Ott So-So-nak kezdtem el írni, hogy ennyire kegyetlen nem lehet Sarah és alig láttam úgy zokogtam. Majd elmúlt, és úgy vagyok vele, hogy bárcsak úgy maradt volna minden, ahogy volt, amikor eltörött a mécses, mert akkor talán értékelni is tudnám a sorozat 3. kötetét. 

Dionüszosz - A bor és mámor megtestesítője, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott. Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit:
Szinte mindig eszem vagy iszom valamit olvasás közben, meg úgy mindig, de Csokoládéimádók klubja alatt hihetetlenül kívántam a csokit. Folyamatosan arról volt szó a könyvekben és konstans édességet akartam. 

Apolló - A Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene. Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni: 
Ed McDonaldtól az Éjszárny. A Csemetétől frászt kaptam. Nem hiába nem olvasok ijesztő könyveket, túl nyuszi vagyok hozzájuk. 

Artemisz - A Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket. Nevezz meg egy igazi "badass" főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé: 
Alosa és Amani. Mindketten a sárkány elé mentek, nem is egyszer. Ha badass hősnőkről szeretnétek olvasni, mindenképp ajánlom lapozgatásra A kalózkirály leányát és A homok leányát. Teljesen véletlen, hogy mindkét címben benne van a leánya :D

Pallasz Athéné - A bölcsesség és az igazságosság istennője. Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass:
Christelle Dabosnak sikerül. Minden alkalommal meglep valamivel, de A tél jegyesei folytatásában még a fordulatok egyikével is sikerült neki. Zseniális!

Hermész - Az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője. Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra:
Mi mást írhatnék ide, mint nagy kedvencemet az A Darker Shade of Magic-et? Kell és Lila társaságában legszívesebben az egész világot beutaznám. Egyébként tényleg ez volt az a sorozat, ahol minden alkalommal, amikor Kell egy másik Londonba lépett át, éreztem a késztetést, hogy repülőre üljek és utazzak. 

Héphaisztosz - Az istenek kovácsa, a tűz és vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője. Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál: 
Egy időnyerőt nagyon szívesen fogadnék. A srácoknak segített, talán nekem is lenne végre egy kis szabadidőm, vagy legalább utolérném magam egy kicsit. 

Árész - A háború istene, az értelmetlen vérontás és a kegyetlen öldöklés megtestesítője. A "leglátványosabb" csata amit eddig olvastál:
Nem tudom melyik a leglátványosabb csata, amit olvastam, de az biztos, hogy a Harry Potter zárókötetében lévőt sosem felejtem el. 

Aphrodité - A szerelem és szépség istennője. A legszebb szerelmi történet amit valaha olvastál:
Tabitha Suzumától a Forbidden. Nem az átlag, nyáltól csöpögő szerelmes történet, de pont ezért ez számomra, ha nem is a legszebb, de a legemlékezetesebb mindenképpen. 

Hádész - Az alvilág ura. Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ:
Callum Harker, az Egy kegyetlen dalból. Szerencsére olyan sok közreműködésre nincs szükség, mert oda más is úgy gondolja, hogy Hádész birodalmába való. 

Hestia - A családi tűzhely védőistennője. Egy könyves hely, ahová szívesen beköltöznél: 
Félvér tábor, Vörös London, Roxfort. Nem sorolnám tovább, hosszú a lista. 

Kihívni nem terveztem senkit sem, de ha van kedvetek vigyétek, csak jelezzétek, hogy elolvashassam a válaszaitokat! :)

Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates