2019. január 3., csütörtök

2018 KEDVENC KÖNYVEI (BEST OF 2018 #2.)

Hello Molycik!
2018-ban szerencsére elég sok kiemelkedő történettel találkoztam, amelyekről illik megemlékezni. Ezek a könyvek valamiért a kedvenceim lettek, magasan túlszárnyalták vetélytársaikat és valószínűnek tartom, hogy örökre a kedvenceim maradnak. Abban pedig teljesen biztos vagyok, hogy még újra fogom őket olvasni, némelyiket még a közel jövőben. Sorrendet idén nem állítok, és inkább kategóriákba soroltam a kedvenceimet, mert 12 könyvről van szó. Vágjunk is bele!

Fogadalmam volt, hogy megpróbálok komfortzónámon kívül olvasni, ami fogjuk rá, hogy sikerült is. Azt nem mondanám, hogy rengeteg ilyen könyvvel találkoztam 2018 során, de akadt egy kettő közülük pedig kiemelkedő csak egy volt. 
  • Az év komfortzónán kívüli olvasmánya: Ed McDonald: Éjszárny 
Azt tudhatjátok rólam, hogy imádom a cuki, contemporary regényeket, amik megmelengetik a szívem és úgy szimplán jól esnek. Ha filmet kellene írnom kettőt tudnék felsorolni, viszont könyvek között csak egy került a kedvencek közé.
  • Az év contemporary olvasmánya: Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi
Contempek mellett a middle grade, azaz a gyermek- és ifjúsági irodalom is a szívem csücske. Olvastam is jó párat 2018-ban ezen kategórián belül, de vagy csalódtam vagy nem nyújtott olyan maradandó élményt mint a korábbi években. Egy könyv azonban kiemelkedett a többi közül és sikerült úgy elolvasnom, hogy igazából csak belelapoztam, hogy belenézek egy kicsit. 
  • Az év middle grade kötete: Jessica Townsend: Nevermoor
Non-fictiont nem igazán szoktam olvasni. Néha egy-két kedvenc színészem önéletrajzi könyve becsúszik, de azok sem olyanok, hogy utána újból le-levenném őket a polcról. 2018 ebben a tekintetben is különleges volt számomra.
  • Az év önéletrajzi könyve: Lauren Graham: Gyorsan elhadarom
A következő kötet, akár a komfortzónán kívül kategóriába is eshetett volna, mert a sci-fi sem kenyerem, de én inkább a Young Adult könyvek közül emelném ki ezt az illusztrációkkal tarkított csodát.
  • Az év Young Adult könyve: Amie Kaufman – Jay Kristoff: Illuminae

Mint ahogyan azt a bevezetőben említettem, 12 kedvencet avattam idén, így kicsit csaltam a kategóriákkal, hogy mindenkit ki tudjak emelni. A YA ugyebár már le van fedve, de muszáj a folytatásokról és a záró kötetekről is megemlékeznem. 

  • Az év legjobb folytatása: Pierce Brown: Golden Son
  • Az év legjobb lezárása: Alwyn Hamilton: Hero at the Fall

Maradva a YA könyveknél, volt pár, amin nagyon jókat szórakoztam a szereplők beszólásain és egy-egy jelenet a mai napig megmosolyogtat.

  • Az év legszórakoztatóbb könyve: Tricia Levenseller: Daughter of the Pirate King – A kalózkirály lánya
    → Értékelés

Kedvenc írónőm egyik könyve következik, amihez csupa szép emlékek fűznek. Hangulatában kicsit sötétebb, mint a legtöbb fantasy, amit 2018-ban olvastam. Ráadásul volt szerencsém közreműködni a Fumax és a BASC közös dobozánál is. 
  • Az év legkülönlegesebb könyve: Victoria Schwab: This Savage Song - Egy kegyetlen dal

Már csak három kategória maradt, amelyek közül az egyik az örök klasszikusnak jár.
  • Egy klasszikus, amely örök kedvenc: Dr. Seuss: A Grincs
    → Értékelés
Természetesen a kedvenc sorozat sem maradhat ki a felsorolásból.
  • 2018 kedvenc sorozata: Christelle Dabos - A tükörjáró (Eddig magyarul megjelentek: A tél jegyesei & Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban)
Az utolsó kategória pedig az abszolút kedvenc, ami minden elvárásomnak megfelelt, teljesen kikészített, közben pedig elérte, hogy egy számomra jelenleg még alapszinten beszélt nyelvet legalább olyan szinten megtanuljak, hogy a folytatásokra ne kelljen várnom.
  • 2018 legnagyobb kedvence: Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban
    → Értékelés
Ezek lennének tehát az én 2018-as kedvenceim. Remélem 2019 is hasonló meglepetéseket tartogat számomra és akkor elégedett leszek! :)
Üdv,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates